אלימות לא חייבת להיות המציאות

תכניות לתלמידים ומורים להתמודדות מידית עם אלימות בבית הספר

לשפר את התקשורת, להעלות את הביטחון העצמי, לשים גבולות, לחשוב יצירתית ולעצור את האלימות בבית הספר

גם אצלכם זה קורה?

התלמידים חווים ביוש (שיימינג), בריונות ואלימות?

התלמידים מתקשים להתנהל נכון במצבים חברתיים משתנים?

התלמידים מתקשים להיכנס לנעלי האחר ולהבין את רגשותיו?

הקורונה גרמה לריחוק חברתי והגבירה את חוסר הסובלנות?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

אלימות לא חייבת להיות המציאות

תכניות לתלמידים ולמורים הממוקדות בכלים להתמודדות מידית עם תופעת האלימות בבית הספר

אלימות לא חייבת להיות המציאות

תכנית לתלמידים

  • מפגש 1: תקשורת בינאישית וראיית האחר
    ראיית האחר כפי שהוא באמת, בלי דפוסים וסטריאוטיפים, ליצירת אקלים מיטבי בכיתה ובבית הספר

  • מפגש 2: סוגי תקשורת והעצמת האחר
    זיהוי מתי אני (או האחר) נפגע? תקשורת פוגענית ברשת וכלים לקיום תקשורת תקינה, הבנת האחר וחיזוק הלכידות

  • מפגש 3: חשיבה חיובית
     כיצד נכון להתנהל בסוגים שונים של סיטואציות חברתיות, חיזוק תחושת השייכות של כלל התלמידים לקבוצה הכיתתית

  • מפגש 4: להסתכל מזווית אחרת
    מהי אלימות, כיצד מפרשים אותה מנקודת מבט שונות וכיצד לצמצם את השיפוטיות

  • מפגש 5: בואו נדבר על זה
    שפת המילים, שפת הגוף ומה שביניהם, כיצד לחזק את תחושת המסוגלות, הערך העצמי והלמידה הרגשית והחברתית

  • התכנית מתאימה לתלמידים (החל מכיתה ד' ועד יב') – עד 35 תלמידים במפגש

תכניות למורים

אנחנו מציעים למורים סדרת מפגשים מיוחדים להתמודדות עם אלימות
כמו גם קורס מקוון (זום) הממוקד בכלים מתחום החשיבה היצירתית להתמודדות עם אלימות:

קורס חשיבה יצירתית למורים

  • מפגש 1: שוברים מוסכמות ואומרים "לא" לאלימות
    היכרות והתנסות ראשונית עם החשיבה היצירתית והכלים "לא להגיד לא" ו"שבירת מוסכמות ומסגרות" כולל תרגול הכלים על אתגר שצוות המורים עצמו מעלה

  • מפגש 2: יוצרים אקלים מיטבי ותחושת לכידות באופן יצירתי
    היכרות והתמודדות עם חסמי החשיבה היצירתית תוך התנסות מעשית עם אתגר בית ספרי הקשור ליצירת אקלים מיטבי ותחושת לכידות ושייכות

  • מפגש 3: מתמודדים עם אלימות באופן יצירתי אבל מובנה
    היכרות עם הכלים "ואקום" ו"הקצנה" ועם המודל היישומי להפעלת חשיבה יצירתית תוך תרגול המודל על אתגר בית ספרי הקשור לקידום למידה רגשית חברתית או התמודדות עם אלימות

  • מפגש 4: בונים תכנית יצירתית להתמודדות עם אלימות
    היכרות עם הכלים "חשיבה מזווית אחרת", "פירוק והרכבה" ו"התמדה", תרגול מעשי של כלל הכלים על אתגר שיעלו המורים עצמם על פי צרכי בית הספר. בחינת כלל הפתרונות שהועלו במהלך המפגשים וגיבושם לתכנית עבודה הלכה למעשה לבית הספר

  • הקורס מועבר באופן מקוון (זום) והוא מיועד לקבוצה נבחרת של 6 עד 8 מורים.

סדרת מפגשים למורים

  • מפגש 1: שמים גבול לאלימות
    הדרכים והכלים לשים גבולות מוסכמים, ואפקטיביים לאלימות בבית הספר

  • מפגש 2: אתה פלא
    לגלות את הייחודיות בלמידה של כל תלמיד, להעצים את חוזקותיו ולהשתמש בטכניקות SEL לקידום הלמידה הרגשית והחברתית

  • מפגש 3: עולם כמנהגו – הרגלים ושינוי פרדיגמות
    איתור הרגלים שאינם מטיבים או אינם מותאמים והקניית כלים להחלפתם בכדי ליצור אקלים כיתה מיטבי

  • מפגש 4: אנחנו בני אדם
    הדברים החשובים בחיים שלנו, השאיפות שלנו, מעגלי דאגה ומעגלי השפעה, כלים לאימוץ החשיבה הפרואקטיבית וליישומה להתמודדות עם אלימות

  • מפגש 5: אני, את/ה, אנחנו
    הכוונה עצמית ומודעות עצמית, לימוד התנהלות חברתית ויצירת קשרים, סימפתיה ואמפתיה וחיזוק הלכידות והשייכות

  • מפגש 6: תקשורת מקרבת – מילים שיוצרות קשרים טובים
    להשתמש במה שלמדנו על עצמנו וליצור אקלים חינוכי בטוח לתלמידים

  • ניתן להזמין גם חלק מהמפגשים מהסדרה

אלימות לא חייבת להיות המציאות

הריחוק הפיזי והחברתי, שנוצר כתוצאה מהקורונה, העמימות ותחושת אי הודאות והלחץ, הגבירו באופן משמעותי את הקשיים הרגשיים-חברתיים והלימודיים וכן את מקרי האלימות בבתי הספר, בין התלמידים לבין עצמם וגם מול סגל המורים.

אנחנו נחשפים וחווים אלימות מילולית, אלימות ברשתות החברתיות, כוחנות ואפילו אלימות פיזית ותלמידים ומורים רבים מדווחים כי חוו אלימות מסוג כלשהו.

לא פעם הפרשנות השונה של אותו מצב יכולה להוביל לאלימות ובריונות כאשר תלמיד אחד מפרש את האירוע כ"צחוקים" ואילו תלמיד אחר נפגע ונעלב. התלמידים שופטים זה את זה ומתקשים לאמץ את נקודת המבט של התלמיד או המורה שמולם. לכל אלו מתווספים חשיבה סטראוטיפית ומקובעת וחוסר יכולת לאמץ נקודת מבט רחבה המקבלת את הזולת ומכבדת אותו.

חלק מהתוצאות של אלימות זו מתאפיינת באיבוד תחושת השייכות של התלמידים לכיתה ולבית הספר, בהתפוררות תחושת הלכידות ובירידת החוסן האישי והרגשי.

במסגרת תכניות "אלימות לא חייבת להיות המציאות" נלמד מהי אלימות על כל היבטיה, נראה כיצד פרשנות לאירוע יכולה להוביל לאלימות. נחזק את התקשרות הבין אישית ככלי לפתרון סכסוכים וויכוחים בדרך מכבדת, ננתח סיטואציות חברתיות שונות ונראה כיצד ניתן לתעל אותן לדרך של פתרון בעיות ונחזק את תחושת המסוגלות והערך העצמי של התלמידים והמורים. בנוסף נשתמש בכלים מעולם החשיבה היצירתית בכדי ליישם פתרונות מקוריים וחדשניים לאתגרים עימם מתמודד בית הספר.

שימו לב

  •  התכניות מיועדות להזמנה ע”י בית הספר ולא לתלמידים או מורים בודדים

  • משך כל מפגש בתכנית לתלמידים הוא שעתיים אקדמיות, משך כל מפגש בתכניות למורים הוא שלוש שעות אקדמיות

  •  ניתן להעביר את המפגשים גם באופן מקוון

  •  ניתן להתאים את תוכן ומשך התכניות בהתאם לצורך – אל תהססו לפנות אלינו לקבלת הצעה מותאמת אליכם באופן אישי

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם את התכנית

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים כבר שנים רבות מאות תהליכי פיתוח מקצועי למורים ומנהלים כמו גם תכניות הכלה והשתלבות, מיומנויות למידה ומוטיבציה לתלמידים בעשרות מרכזי פסג"ה, מתי"א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.