גם למורה מגיע 100

אסטרטגיות למידה והוראה

לפצח את הדרך ללמד כל תלמיד איך ללמוד בהתאם לסגנון האישי שלו

גם אצלכם זה קורה?

התלמידים לומדים מתמטיקה וספרות באותה דרך?

התלמידים לא מצליחים לזכור את החומר?

התלמידים לא מתמודדים טוב עם כישלונות?

התלמידים מפריעים באמצע השיעור?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

תהליך התפתחות מקצועית מלא

הכולל מפגשים איכותיים ומיוחדים

המתמקדים בפיתוח אסטרטגיות הוראה ולמידה.

shutterstock_721118458

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • מוטיבציה
    מהי מוטיבציה? עקרונות להגדרת מטרות, הגדרת מטרות בפועל על ידי המשתתפים והיכרות עם התירוצים והחסמים המונעים השגת המטרות.

  • כלים לפיתוח מוטיבציה
    הכרת הגורמים המוטיבציוניים והקניית כלים לפיתוח מוטיבציה בהתאם לגורמים הללו.

  • אסטרטגיות הוראה המקדמות למידה משמעותית
    יצירת אקלים מיטבי בכיתה, כלים לניהול כיתה, התנהלות בתחילת השיעור, ניתוח ההיבטים הרגשיים של הלמידה והתמודדות עם אוכלוסיות מיוחדות (לקויות, ויזואליים, שמיעתיים, הפרעות קשב וכו').

  • אסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה הומניות
    שיטות לימוד בהתאם לסוג המקצוע, שיטות ללמידת מקצועות מרובי מלל, הכרות עם המודל לכתיבת תשובה מובנית בלי לאבד את היצירתיות שבכתיבה.

  • אסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה היקפיות
    הקשר בין זמני הלימוד לשיפור יכולות הריכוז, כללים ליצירת סביבת לימוד נכונה, הדרך הנכונה לבניית קבוצות למידה ובחירת שותפים ללמידה, כיצד לבצע למידה אקטיבית וכללים לייעול הזיכרון.

  • אסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה רגשיות
    שיטות להרגעה עצמית והגברת הביטחון העצמי, דרכים להתמודדות עם מצבי לחץ, כלים להתמודדות עם שחיקה של תלמידים והתמודדות עם כישלונות בדרך להצלחה.

  • תכנון שיעור מיטבי
    דרכים לפיתוח שיעור המעודד למידה משמעותית, כיצד לוודא שהשיעור שתוכנן מתבצע בפועל וביצוע התנסות בפיתוח שיעור בפועל.

  • בשביל מה לחשוב?
    מהי חשיבה ולמה היא תורמת? מהי חשיבה מסדר גבוה? מהן המיומנויות הנדרשות מבוגרי מערכת החינוך בעידן הידע? ומהן האסטרטגיות לפיתוח חשיבה?

  • למידה משמעותית וסוגי הערכה
    מדוע להשתמש בהערכה בכלל ובהערכה חלופית בפרט? מבוא להערכה והכרות עם כלי הערכה: פורטפוליו, מחוון, יומן למידה, תצפית, שאלונים.

  • קוביות או לא להיות
    המשחק ככלי לפיתוח למידה משמעותית והתנסות בפיתוח משחקים.

במהלך תהליך הפיתוח המקצועי נקנה מגוון רחב של כלים מעשיים לפיתוח אסטרטגיות הוראה ולמידה והכל במימון מלא של משרד החינוך דרך מרכז הפסג"ה ומנהלת ההשתלמויות!

שימו לב

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע"י בית הספר לחדר המורים ולא למורים בודדים.

  • התהליך מוכר לגמול וכולל כתיבת עבודה וקבלת ציון.

  • ניתן להעביר את תהליך הפיתוח המקצועי (או חלק ממנו) גם במסגרת "גמישות פדגוגית".

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן להעביר שלושה מפגשים מתוך תהליך הפיתוח המקצועי במימון מלא של עמותת המורים.

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים מאות השתלמויות מורים ומנהלים בעשרות מרכזי פסג``ה, מתי``א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם בבית הספר את תהליך הפיתוח המקצועי
*ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.