דמות הבוגר

להתאים את הלמידה בהווה למציאות המשתנה כך שתמיד תהיה רלוונטית

להכין את התלמיד כך שבבגרותו יהיה בעל ידע, מיומנויות וערכים שיאפשרו לו להשתלב בחיים הבוגרים באופן עצמאי, למצות יכולותיו ולתרום לחברה

גם אצלכם זה קורה?

מייחלים לרגע שהתלמידים יקחו אחריות על הלמידה שלהם?

התלמידים יודעים את החומר אבל מתקשים לפתור בעיות?

התלמידים לא יודעים לעבוד ביחד?

הכיתה לא מספיק מגובשת?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

דמות הבוגר

מפגשים איכותיים ומיוחדים המתמקדים בדרכים להעצים את ערכי התלמידים, את המיומנויות, את הידע לסוגיו ואת תכנון הלמידה כדי להיות מוכנים לעתיד

דמות הבוגר

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • דמות הבוגר (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    עיצוב דמות בוגרי מערכת החינוך – משמעות ודרכי פעולה

  • מיומנויות – מיומנויות קוגניטיביות (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    אוריינות, חשיבה יצירתית ואוריינות מידע

  • מיומנויות – חשיבה ביקורתית ואוריינות דיגיטלית (מפגש אסינכרוני):
    מיומנויות הכרחיות בעולם שופע מידע

  • מיומנויות – מיומנויות בינאישיות (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    התנהלות חברתית, סימפטיה ואמפטיה

  • מיומנויות – מיומנויות תוך אישיות (מפגש אסינכרוני):
    הכוונה עצמית ומודעות עצמית

  • ידע – תוכן, תהליך ותוצר (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    מה לומדים (תוכן), איך מלמדים (תהליך) ובאיזה אופן תוצג ההבנה (תוצר)

  • ידע – למידה בינתחומית (מפגש אסינכרוני):
    הקשרים של ידע מתחומי ידע שונים

  • הערכה וערכים – הערכה עצמית והערכת עמיתים (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    כלים להערכה בונה ומחזקת

  • הערכה וערכים – ערכים מוסריים כדרך חיים (מפגש אסינכרוני):
    כיצד להנחיל ערכי מוסר כשגרת חיים

  • הוראה מכוונת לדמות הבוגר הרצוי (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    יישום בפועל של הכלים לעיצוב דמות הבוגר

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן לבחור שלושה מהמפגשים הנ”ל או להתבסס על ההצעה שלנו המופיעה מטה והכל במימון מלא של עמותת המורים.

דמות הבוגר – בתהליך זה נלמד להעצים את ערכי התלמידים (כדוגמת צדק חברתי וערבות הדדית, מוסר ואחריות אישית), נחזק את המיומנויות (כדוגמת חשיבה ביקורתית ויצירתית, אוריינות מתמטית ושפתית ומודעות עצמית וחברתית), נקדם את הידע לסוגיו, ואת היכולת לתכנן את הלמידה – והכל במימון מלא של משרד החינוך דרך מרכז הפסג”ה ומנהלת ההשתלמויות!

שימו לב

  • תהליך הפיתוח המקצועי מועבר באופן היברידי: כל המפגשים בני 3 שעות לימוד אקדמיות כאשר חלקם מועברים באופן סינכרוני בזום (אפשר גם פנים אל פנים בחדר המורים) וחלקם באופן אסינכרוני.

  • במהלך תהליך הפיתוח המקצועי אנחנו משלבים מגוון רחב של דרכי העברה כדוגמת: למידה באמצעות סימולציות, למידה משיעורים מצולמים, למידת עמיתים, למידה מקוונת, למידה מהצלחות וממחקרי פעולה, למידה חוץ כיתתית, למידה בקבוצות קטנות, למידה מסיפורי מקרה, שימוש ביומני למידה וכלים רפלקטיביים ועוד ועוד.

  • אנחנו שמים דגש מיוחד על הנאה ומקפידים לייצר אווירה טובה משולבת הומור ונותנים מקום גם להפוגה, העצמה ויחס אישי למורים המשתתפים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע”י בית הספר לחדר המורים ולא למורים בודדים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי יותאם לצרכי בית הספר, יתייחס לידע שכבר יש למורים, יתחשב בו ויתן מקום לדגשי ההנהלה וצרכי השעה.

  • התהליך מוכר לגמול, כולל כתיבת עבודה וקבלת ציון והוא עשייני (מייקרי) ויישומי וכולל מרכיב התנסותי משמעותי של המורים בכלים ובתפישות שהם רוכשים.

  • ניתן להעביר את תהליך הפיתוח המקצועי (או חלק ממנו) גם במסגרת “גמישות פדגוגית”.

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן להעביר שלושה מפגשים מתוך תהליך הפיתוח המקצועי במימון מלא של עמותת המורים (מותנה באישור הזכאות ע”י עמותת המורים).

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים מאות השתלמויות מורים ומנהלים בעשרות מרכזי פסג``ה, מתי``א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם בבית הספר את המפגשים

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.