דמות הבוגר

להעניק לתלמידים היום ערכים ומיומנויות על מנת להכשירם לעולם המחר

כל תלמיד יגלה ויבטא את ייחודיותו, מיומנויותיו וערכיו בעולם רב תרבותי ומשתנה, היום ולקראת המחר

גם אצלכם זה קורה?

מייחלים לרגע שהתלמידים יקחו אחריות על הלמידה שלהם?

התלמידים יודעים את החומר אבל מתקשים לפתור בעיות?

התלמידים לא יודעים לעבוד ביחד?

הכיתה לא מספיק מגובשת?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

דמות הבוגר

מפגשים איכותיים ומיוחדים המתמקדים בדרכים להעצים את ערכי התלמידים, את המיומנויות, את הידע לסוגיו ואת תכנון הלמידה כדי להיות מוכנים לעתיד

דמות הבוגר

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • במנהרת הזמן (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    מה תהיה הסביבה בה יתנהלו בוגרי מערכת החינוך בעתיד ומה תפקידנו כאנשי חינוך בדרך לשם

  • הערך שלי (מפגש אסינכרוני):
    מהם הערכים המובילים שלנו וכיצד ניתן ליישם אותם בחיי היומיום הבית ספריים, הכיתתיים והקהילתיים

  • אתה פלא (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    לגלות את הייחודיות בלמידה של כל תלמיד, להעצים את חוזקותיו ולהשתמש בטכניקות SEL

  • להפוך ידע לכוח (מפגש אסינכרוני):
    מה לומדים (תוכן), איך מלמדים (תהליך) ובאיזה אופן תוצג ההבנה (תוצר)

  • שלובי זרועות (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    למידה בינתחומית, שימוש במרחבי למידה ולמידה עצמאית

  • אני יוצר משמע אני קיים (מפגש אסינכרוני):
    חשיבה ביקורתית ואוריינות דיגיטלית בעולם עתיר ידע

  • לצמוח מתוך מודעות (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    כלים להערכה עצמית מיטיבה, הערכת עמיתים והערכת טיב התהליכים הבית ספריים

  • מחוץ לקופסה (מפגש אסינכרוני):
    מיומנויות קוגניטיביות: אוריינות, חשיבה יצירתית ואוריינות מידע

  • אני, את\ה, אנחנו (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    הכוונה עצמית ומודעות עצמית, לימוד התנהלות חברתית ויצירת קשרים, סימפתיה ואמפתיה

  • מכאן והלאה (מפגש אסינכרוני):
    מהם הכלים שלקחנו איתנו, כיצד ניתן ליישמם בחיי בית הספר ומהן המטרות להמשך?

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן לבחור שלושה מהמפגשים הנ”ל או להתבסס על ההצעה שלנו המופיעה מטה והכל במימון מלא של עמותת המורים.

דמות הבוגר – בתהליך זה נלמד להעצים את ערכי התלמידים (כדוגמת צדק חברתי וערבות הדדית, מוסר ואחריות אישית), נחזק את המיומנויות (כדוגמת חשיבה ביקורתית ויצירתית, אוריינות מתמטית ושפתית ומודעות עצמית וחברתית), נקדם את הידע לסוגיו, ואת היכולת לתכנן את הלמידה – והכל במימון מלא של משרד החינוך דרך מרכז הפסג”ה ומנהלת ההשתלמויות!

שימו לב

  • תהליך הפיתוח המקצועי מועבר באופן היברידי: כל המפגשים בני 3 שעות לימוד אקדמיות כאשר חלקם מועברים באופן סינכרוני בזום (אפשר גם פנים אל פנים בחדר המורים) וחלקם באופן אסינכרוני.

  • במהלך תהליך הפיתוח המקצועי אנחנו משלבים מגוון רחב של דרכי העברה כדוגמת: למידה באמצעות סימולציות, למידה משיעורים מצולמים, למידת עמיתים, למידה מקוונת, למידה מהצלחות וממחקרי פעולה, למידה חוץ כיתתית, למידה בקבוצות קטנות, למידה מסיפורי מקרה, שימוש ביומני למידה וכלים רפלקטיביים ועוד ועוד.

  • אנחנו שמים דגש מיוחד על הנאה ומקפידים לייצר אווירה טובה משולבת הומור ונותנים מקום גם להפוגה, העצמה ויחס אישי למורים המשתתפים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע”י בית הספר לחדר המורים ולא למורים בודדים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי יותאם לצרכי בית הספר, יתייחס לידע שכבר יש למורים, יתחשב בו ויתן מקום לדגשי ההנהלה וצרכי השעה.

  • התהליך מוכר לגמול, כולל כתיבת עבודה וקבלת ציון והוא עשייני (מייקרי) ויישומי וכולל מרכיב התנסותי משמעותי של המורים בכלים ובתפישות שהם רוכשים.

  • ניתן להעביר את תהליך הפיתוח המקצועי (או חלק ממנו) גם במסגרת “גמישות פדגוגית”.

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן להעביר שלושה מפגשים מתוך תהליך הפיתוח המקצועי במימון מלא של עמותת המורים (מותנה באישור הזכאות ע”י עמותת המורים).

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים מאות השתלמויות מורים ומנהלים בעשרות מרכזי פסג``ה, מתי``א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם בבית הספר את המפגשים

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.