דמות הבוגר

להעניק לתלמידים היום ערכים ומיומנויות על מנת להכשירם לעולם המחר

כל תלמיד יגלה ויבטא את ייחודיותו, מיומנויותיו וערכיו בעולם רב תרבותי ומשתנה, היום ולקראת המחר

גם אצלכם זה קורה?

מייחלים לרגע שהתלמידים יקחו אחריות על הלמידה שלהם?

התלמידים יודעים את החומר אבל מתקשים לפתור בעיות?

התלמידים לא יודעים לעבוד ביחד?

הכיתה לא מספיק מגובשת?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

דמות הבוגר

מפגשים איכותיים ומיוחדים המתמקדים בדרכים להעצים את ערכי התלמידים, את המיומנויות, את הידע לסוגיו ואת תכנון הלמידה כדי להיות מוכנים לעתיד.

אל תוך המפגשים משולבת תכנית הליווי והתצפיות "יד ביד" – להשבחה ויישום בפועל של התכנים הנלמדים בתהליך הפיתוח המקצועי

דמות הבוגר

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • במנהרת הזמן (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    מה תהיה הסביבה בה יתנהלו בוגרי מערכת החינוך בעתיד ומה תפקידנו כאנשי חינוך בדרך לשם

  • הערך שלי (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    מהם הערכים המובילים שלנו וכיצד ניתן ליישם אותם בחיי היומיום הבית ספריים, הכיתתיים והקהילתיים

  • אתה פלא (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    לגלות את הייחודיות בלמידה של כל תלמיד, להעצים את חוזקותיו ולהשתמש בטכניקות SEL

  • יד ביד  – שלב ראשון – מערכי שיעור:
    בשלב זה המורים המשתתפים שולחים למנחה את מערכי השיעור בהתאם לתכנים שהוקנו עד כה בפיתוח המקצועי

  • להפוך ידע לכוח (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    מה לומדים (תוכן), איך מלמדים (תהליך) ובאיזה אופן תוצג ההבנה (תוצר)

  • יד ביד  – שלב שני – מפגש מקדים סינכרוני (בזום):
    סקירת מערך השיעור הרלוונטי לשיעור בו תתקיים התצפית, מתן מישוב למערך עצמו, ביצוע תיאום ציפיות והגדרת תחומי התצפית

  • שלובי זרועות (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    למידה בינתחומית, שימוש במרחבי למידה ולמידה עצמאית

  • יד ביד  – שלב שלישי – תצפית:
    ביצוע תצפיות במהלך השיעורים של המורים

  • אני חושב משמע אני קיים (מפגש אסינכרוני):
    חשיבה ביקורתית בעולם עתיר ידע

  • לצמוח מתוך מודעות (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    כלים להערכה עצמית מיטיבה, הערכת עמיתים והערכת טיב התהליכים הבית ספריים

  • מחוץ לקופסה (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    מיומנויות קוגניטיביות: אוריינות, חשיבה יצירתית ואוריינות מידע

  • למידה בעלת ערך לחיים (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    חשיבות ה "למה" ומגמות חרדות שפורצות את הגבולות

  • יד ביד  – שלב רביעי – משוב (מפגש סינכרוני בזום):
    שיחה בונה של ניתוח התצפיות, הסקת מסקנות והצעות ייעול

  • אני, את\ה, אנחנו (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    הכוונה עצמית ומודעות עצמית, לימוד התנהלות חברתית ויצירת קשרים, סימפתיה ואמפתיה

דמות הבוגר – בתהליך זה נלמד להעצים את ערכי התלמידים (כדוגמת צדק חברתי וערבות הדדית, מוסר ואחריות אישית), נחזק את המיומנויות (כדוגמת חשיבה ביקורתית ויצירתית, אוריינות מתמטית ושפתית ומודעות עצמית וחברתית), נקדם את הידע לסוגיו, ואת היכולת לתכנן את הלמידה.

את תהליך הפיתוח המקצועי מלווה תכנית "יד ביד" שנועדה להתאים את התכנים שנלמדו למצב בכיתה ולעודד את היישום שלהם בפועל ולאורך זמן. במהלך התצפיות אנחנו עומדים על הקשר שבין מערך השיעור המתוכנן לזה שמועבר בפועל, בראי פיתוח המוטיבציה, אסטרטגיות ההוראה ומיומנויות הלמידה וגם לטובת שיפור היכולות הדידקטיות של המורה.

שימו לב

  • התכנית מאושרת על ידי משרד החינוך ומספרה במערכת גפ"ן הוא: 5649

  • תהליך הפיתוח המקצועי מועבר באופן היברידי: כל המפגשים בני שעתיים וחצי (3 שעות אקדמיות) לימוד אקדמיות כאשר חלקם מועברים באופן סינכרוני בזום (אפשר גם פנים אל פנים בחדר המורים) וחלקם באופן אסינכרוני.

  • במהלך תהליך הפיתוח המקצועי אנחנו משלבים מגוון רחב של דרכי העברה כדוגמת: למידת עמיתים, למידה מקוונת, למידה מהצלחות וממחקרי פעולה, למידה חוץ כיתתית, למידה בקבוצות קטנות, למידה מסיפורי מקרה, שימוש ביומני למידה וכלים רפלקטיביים ועוד ועוד.

  • אנחנו שמים דגש מיוחד על הנאה ומקפידים לייצר אווירה טובה משולבת הומור ונותנים מקום גם להפוגה, העצמה ויחס אישי למורים המשתתפים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע"י בית הספר לחדר המורים (לקבוצה של עד 30 משתתפים) ולא למורים בודדים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי יותאם לצרכי בית הספר, יתייחס לידע שכבר יש למורים, יתחשב בו ויתן מקום לדגשי ההנהלה וצרכי השעה.

  • התהליך מוכר לגמול, כולל כתיבת עבודה וקבלת ציון והוא עשייני (מייקרי) ויישומי וכולל מרכיב התנסותי משמעותי של המורים בכלים ובתפישות שהם רוכשים.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם את המפגשים

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים כבר שנים רבות מאות תהליכי פיתוח מקצועי למורים ומנהלים כמו גם תכניות הכלה והשתלבות, מיומנויות למידה ומוטיבציה לתלמידים בעשרות מרכזי פסג"ה, מתי"א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.