החוליה החזקה

גמישות מחשבתית ויצירתית בהתמודדות עם מצבי לחץ ואי-ודאות בהתבססות על SEL

לעודד מורים ותלמידים להכיר בערכם, ולהביע את ייחודם ורגשותיהם בסביבה חיובית, מאפשרת ומצמיחה

גם אצלכם זה קורה?

חוסר הוודאות ממה ילד יום משתק אתכם ואת התלמידים בכיתה?

מחפשים דרכים יצירתיות להתמודד עם קשיים?

מחפשים כלים לשיח רגשי חברתי עם התלמידים?

המציאות הלא פשוטה מורידה את המוטיבציה ללמידה?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

החוליה החזקה

מפגשים איכותיים ומיוחדים המתמקדים בדרכים מיטביות להתמודדות עם מצבי לחץ וחוסר וודאות

החוליה החזקה

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • העולם מצחיק (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    חוסן נפשי על מרכיביו ושילוב הומור בהוראה כמרכיב עיקרי לחוסן נפשי

  • על גג העולם – למצוא את כוח העל שלי ולהשתמש בו (מפגש אסינכרוני):
    איתור חוזקות באמצעות הכרות עם כישורים אישיים

  • לבה מבעבעת – להכיר ולהכיל את הרגש (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    וויסות רגשי, הבנת הרגשות והמידע שהן מעבירות לנו והחלק הקוגניטיבי של הרגשות

  • המנוע הפנימי (מפגש אסינכרוני):
    מוטיבציה (פנימית וחיצונית) והנעה בפעילויות שונות

  • עולם כמנהגו – הרגלים ושינוי פרדיגמות (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    איתור הרגלים שאינם מטיבים או אינם מותאמים והקניית כלים לשינוי והחלפתם

  • לבחור נכון – קבלת החלטות מותאמות (מפגש אסינכרוני):
    פרדוקס הבחירה ומרחב ההחלטה. להחליט, להשלים ולעבור הלאה. התמודדות עם אי וודאות ומודל ההכוונה העצמית

  • תקשורת מקרבת – מילים שיוצרות קשרים טובים (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    להשתמש במה שלמדנו על עצמנו וליצור מרחב בטוח לתלמידים

  • לפרוץ את הקיבעון – חשיבה יצירתית (מפגש אסינכרוני):
    המיתוס על “השראה” או “מוזה”, פתרונות מותאמי סיטואציה, חיפוש בעיות לתיקון ולהיות יזמים של שינוי

  • להתבונן באמת (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    תובנות, רפלקציה וסיכום עם מבט לעתיד

  • הלכה למעשה (מפגש אסינכרוני):
    כיצד מיישמים בכיתה ומעודדים גמישות מחשבתית בתלמידים

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן לבחור שלושה מהמפגשים הנ”ל או להתבסס על ההצעה שלנו המופיעה מטה והכל במימון מלא של עמותת המורים.

החוליה החזקה

הערך המרכזי במפגשי החוליה החזקה הוא לעודד מורים ותלמידים להכיר בערכם, ולהביע את ייחודם ורגשותיהם בסביבה חיובית, מאפשרת ומצמיחה.

במהלך המפגשים נציג כלים מותאמים אישית לקשיים ולצרכים של כל תלמיד ומורה על בסיס הלמידה החברתית רגשית (SEL). במפגשים נעודד לחשיבה חיובית, ננהל שיח רגשי, ונראה איך להצמיח כל תלמיד בפן האישי להגביר מוטיבציה ותחושת אחריות אישית – והכל במימון מלא של משרד החינוך דרך מרכז הפסג”ה ומנהלת ההשתלמויות!

שימו לב

  • תהליך הפיתוח המקצועי מועבר באופן היברידי: כל המפגשים בני 3 שעות לימוד אקדמיות כאשר חלקם מועברים באופן סינכרוני בזום (אפשר גם פנים אל פנים בחדר המורים) וחלקם באופן אסינכרוני.

  • במהלך תהליך הפיתוח המקצועי אנחנו משלבים מגוון רחב של דרכי העברה כדוגמת: למידה באמצעות סימולציות, למידה משיעורים מצולמים, למידת עמיתים, למידה מקוונת, למידה מהצלחות וממחקרי פעולה, למידה חוץ כיתתית, למידה בקבוצות קטנות, למידה מסיפורי מקרה, שימוש ביומני למידה וכלים רפלקטיביים ועוד ועוד.

  • אנחנו שמים דגש מיוחד על הנאה ומקפידים לייצר אווירה טובה משולבת הומור ונותנים מקום גם להפוגה, העצמה ויחס אישי למורים המשתתפים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע”י בית הספר לחדר המורים ולא למורים בודדים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי יותאם לצרכי בית הספר, יתייחס לידע שכבר יש למורים, יתחשב בו ויתן מקום לדגשי ההנהלה וצרכי השעה.

  • התהליך מוכר לגמול, כולל כתיבת עבודה וקבלת ציון והוא עשייני (מייקרי) ויישומי וכולל מרכיב התנסותי משמעותי של המורים בכלים ובתפישות שהם רוכשים.

  • ניתן להעביר את תהליך הפיתוח המקצועי (או חלק ממנו) גם במסגרת “גמישות פדגוגית”.

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן להעביר שלושה מפגשים מתוך תהליך הפיתוח המקצועי במימון מלא של עמותת המורים (מותנה באישור הזכאות ע”י עמותת המורים).

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים מאות השתלמויות מורים ומנהלים בעשרות מרכזי פסג``ה, מתי``א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם בבית הספר את המפגשים

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.