החוליה החזקה

גמישות מחשבתית ויצירתית בהתמודדות עם מצבי לחץ ואי-ודאות בהתבססות על SEL

לעודד מורים ותלמידים להכיר בערכם, ולהביע את ייחודם ורגשותיהם בסביבה חיובית, מאפשרת ומצמיחה

גם אצלכם זה קורה?

חוסר הוודאות ממה ילד יום משתק אתכם ואת התלמידים בכיתה?

מחפשים דרכים יצירתיות להתמודד עם קשיים?

מחפשים כלים לשיח רגשי חברתי עם התלמידים?

המציאות הלא פשוטה מורידה את המוטיבציה ללמידה?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

החוליה החזקה

מפגשים איכותיים ומיוחדים המתמקדים בדרכים מיטביות להתמודדות עם מצבי לחץ וחוסר וודאות.

אל תוך המפגשים משולבת תכנית הליווי והתצפיות “יד ביד” – להשבחה ויישום בפועל של התכנים הנלמדים בתהליך הפיתוח המקצועי

החוליה החזקה

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • העולם מצחיק (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    חוסן נפשי על מרכיביו ושילוב הומור בהוראה כמרכיב עיקרי לחוסן נפשי

  • על גג העולם – למצוא את כוח העל שלי ולהשתמש בו (מפגש אסינכרוני):
    איתור חוזקות באמצעות הכרות עם כישורים אישיים

  • לבה מבעבעת – להכיר ולהכיל את הרגש (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    וויסות רגשי, הבנת הרגשות והמידע שהן מעבירות לנו והחלק הקוגניטיבי של הרגשות

  • יד ביד – שלב ראשון – מערכי שיעור:
    בשלב זה המורים המשתתפים שולחים למנחה את מערכי השיעור בהתאם לתכנים שהוקנו עד כה בפיתוח המקצועי

  • המנוע הפנימי (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    מוטיבציה (פנימית וחיצונית) והנעה בפעילויות שונות

  • יד ביד – שלב שני – מפגש מקדים סינכרוני (בזום):
    סקירת מערך השיעור הרלוונטי לשיעור בו תתקיים התצפית, מתן מישוב למערך עצמו, ביצוע תיאום ציפיות והגדרת תחומי התצפית

  • עולם כמנהגו – הרגלים ושינוי פרדיגמות (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    איתור הרגלים שאינם מטיבים או אינם מותאמים והקניית כלים לשינוי והחלפתם

  • יד ביד – שלב שלישי – תצפית:
    ביצוע תצפיות במהלך השיעורים של המורים

  • לבחור נכון – קבלת החלטות מותאמות (מפגש אסינכרוני):
    פרדוקס הבחירה ומרחב ההחלטה. להחליט, להשלים ולעבור הלאה. התמודדות עם אי וודאות ומודל ההכוונה העצמית

  • תקשורת מקרבת – מילים שיוצרות קשרים טובים (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    להשתמש במה שלמדנו על עצמנו וליצור מרחב בטוח לתלמידים

  • לפרוץ את הקיבעון – חשיבה יצירתית (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    המיתוס על “השראה” או “מוזה”, פתרונות מותאמי סיטואציה

  • קשה יש רק בלחם (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    כיצד לעזור לתלמידים שלא מאמינים בעצמם וויתרו על הלימודים

  • יד ביד – שלב רביעי – משוב (מפגש סינכרוני בזום):
    שיחה בונה של ניתוח התצפיות, הסקת מסקנות והצעות ייעול

  • להתבונן באמת (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    תובנות, רפלקציה וסיכום עם מבט לעתיד

החוליה החזקה

הערך המרכזי במפגשי החוליה החזקה הוא לעודד מורים ותלמידים להכיר בערכם, ולהביע את ייחודם ורגשותיהם בסביבה חיובית, מאפשרת ומצמיחה.

במהלך המפגשים נציג כלים מותאמים אישית לקשיים ולצרכים של כל תלמיד ומורה על בסיס הלמידה החברתית רגשית (SEL). במפגשים נעודד לחשיבה חיובית, ננהל שיח רגשי, ונראה איך להצמיח כל תלמיד בפן האישי להגביר מוטיבציה ותחושת אחריות אישית.

את תהליך הפיתוח המקצועי מלווה תכנית “יד ביד” שנועדה להתאים את התכנים שנלמדו למצב בכיתה ולעודד את היישום שלהם בפועל ולאורך זמן. במהלך התצפיות אנחנו עומדים על הקשר שבין מערך השיעור המתוכנן לזה שמועבר בפועל, בראי פיתוח המוטיבציה, אסטרטגיות ההוראה ומיומנויות הלמידה וגם לטובת שיפור היכולות הדידקטיות של המורה.

שימו לב

  • התכנית מאושרת על ידי משרד החינוך ומספרה במערכת גפ”ן הוא: 13913 והיא נמצאת תחת סל “מנהיגות חינוכית: צוות חינוכי והורים” ותת סל “קידום חוסן ורווחה נפשית של צוותי חינוך”.

  • תהליך הפיתוח המקצועי מועבר באופן היברידי: כל המפגשים בני שעתיים וחצי ( 3 שעות אקדמיות) כאשר חלקם מועברים באופן סינכרוני בזום (אפשר גם פנים אל פנים בחדר המורים) וחלקם באופן אסינכרוני.

  • במהלך תהליך הפיתוח המקצועי אנחנו משלבים מגוון רחב של דרכי העברה כדוגמת: למידת עמיתים, למידה מקוונת, למידה מהצלחות וממחקרי פעולה, למידה חוץ כיתתית, למידה בקבוצות קטנות, למידה מסיפורי מקרה, שימוש ביומני למידה וכלים רפלקטיביים ועוד ועוד.

  • אנחנו שמים דגש מיוחד על הנאה ומקפידים לייצר אווירה טובה משולבת הומור ונותנים מקום גם להפוגה, העצמה ויחס אישי למורים המשתתפים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע”י בית הספר לחדר המורים (לקבוצה של עד 30 משתתפים) ולא למורים בודדים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי יותאם לצרכי בית הספר, יתייחס לידע שכבר יש למורים, יתחשב בו ויתן מקום לדגשי ההנהלה וצרכי השעה.

  • התהליך מוכר לגמול, כולל כתיבת עבודה וקבלת ציון והוא עשייני (מייקרי) ויישומי וכולל מרכיב התנסותי משמעותי של המורים בכלים ובתפישות שהם רוכשים.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם את המפגשים

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים כבר שנים רבות מאות תהליכי פיתוח מקצועי למורים ומנהלים כמו גם תכניות הכלה והשתלבות, מיומנויות למידה ומוטיבציה לתלמידים בעשרות מרכזי פסג”ה, מתי”א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.