
כשמדובר בשיווק, רבים מאיתנו חושבים על פרסומות נוצצות או קמפיינים מתוחכמים. אבל האמת היא שהשיווק מתחיל במקום פשוט הרבה יותר – בחיים האישיים שלנו. אנחנו משווקים כל הזמן, כל דבר, בלי שנשים לב לכך.

מה אנחנו באמת משווקים?
במבט ראשון, קל לחשוב ששיווק מתמקד רק במוצרים או בשירותים שאנחנו מציעים בעסק שלנו. אבל כשחושבים לעומק, מתברר שאנחנו משווקים הרבה יותר מזה:
- ערכים ואמונות: המסרים שאנחנו מעבירים דרך התנהגותנו, השיחות שלנו והעמדות שאנו מביעים.
- דעות ומחשבות: הדרך שבה אנו מציגים את עצמנו בדיונים, שיחות עבודה או אפילו שיחות חולין.
- משפחה, תחביבים וקהילה: היבטים שמגדירים אותנו ומשתקפים בהתנהלות היומיומית שלנו.
- דברים שליליים: אפילו אמירות כמו "אני תמיד מתעכב" או "לא הצלחתי בבית הספר" הן סוג של שיווק עצמי.
כל אלו הם חלק בלתי נפרד מהתדמית שאנחנו יוצרים בכל אינטראקציה חברתית או מקצועית.
אנחנו אנשי שיווק מיומנים!
כל אחד מאיתנו הוא איש שיווק טבעי. מגיל צעיר, פיתחנו לעצמנו שיטות שיווק עצמי שמתאימות לערכים ולאישיות שלנו.
הבעיה? ברוב המקרים, אנחנו אפילו לא מודעים לשיטות האלו.
הקסם שבמודעות
ברגע שנכיר את שיטות השיווק הטבעיות שלנו ונבין איך הן פועלות, נוכל לתרגם אותן גם לשיווק העסקי.
כשזה יקרה:
- נרגיש מחוברים יותר לשיווק של העסק שלנו.
- נדע כמעט באופן אינטואיטיבי מה נכון לעשות.
- השיווק יהיה בדמותנו, אותנטי וטבעי.
- נהנה יותר מתהליך השיווק, מה שיגרום לנו להתמיד בו.
- האיכות של השיווק שלנו תשתפר – וזה יבוא לידי ביטוי גם בתוצאות העסקיות.
מעגל השיווק האותנטי
השיווק האותנטי הוא מעגל שמחבר בין מי שאנחנו לבין הדרך שבה אנחנו מציגים את העסק שלנו:
- כל דבר: הכל הוא חלק מתהליך השיווק – מהמוצר שאנחנו מוכרים ועד הערכים שאנחנו משדרים.
- כל הזמן: כל פעולה, אפילו הקטנה ביותר, היא חלק מהתמונה הכללית של השיווק שלנו.
- אותנטיות: כשאנחנו נאמנים לעצמנו, הלקוחות מרגישים את זה ונמשכים אלינו.
דוגמה מהחיים
תארו לעצמכם שאתם חיים ביישוב שאתם אוהבים ומאמינים שהוא המקום הכי טוב לחיות בו. באופן טבעי, אתם מספרים עליו לחברים, משתפים חוויות ומשכנעים אחרים להצטרף אליכם. זהו שיווק אותנטי – כזה שנעשה מהלב, בלי מאמץ, כי אתם באמת מאמינים במה שאתם אומרים.
באותו אופן, ניתן ליישם את הגישה הזו גם בשיווק העסקי:
- דברו על המוצר או השירות שלכם כפי שהייתם מספרים לחבר על משהו שאתם באמת אוהבים.
- הראו ללקוחות איך הערכים שלכם משתלבים בעסק ובמוצר שלכם.
איך להתחיל?
- זהו את שיטות השיווק שלכם: הקדישו זמן לבחון את הדרך שבה אתם משווקים את עצמכם בחיי היומיום.
- חברו אותן לעסק: מצאו את החיבור בין השיטות הטבעיות שלכם לבין מה שצריך כדי לשווק את העסק.
- הישארו נאמנים לעצמכם: זכרו שהלקוחות שלכם נמשכים לאותנטיות, לא למושלמות.
סיכום: להפוך טבעי לעוצמתי
השיווק הוא לא פעולה חיצונית שמנותקת מהאדם שמאחורי העסק. כשאתם מבינים שהמיומנויות שכבר יש לכם בחיים האישיים יכולות להפוך לכלי עוצמתי גם בשיווק העסקי, אתם מגלים שהדרך לשיווק איכותי וקשר אמיתי עם לקוחות קרובה מתמיד.
אל תפחדו להיות עצמכם בשיווק. כי בסופו של דבר, זה בדיוק מה שהלקוחות שלכם מחפשים – חיבור אמיתי לאדם שעומד מאחורי המותג.