חינוך אל הלב

פסיכופדגוגיה – כשפסיכולוג ומורה נפגשים בכיתה

לזהות את ההיבטים הרגשיים בכיתה וליצור תחושת מסוגלות, קרבה ואכפתיות

גם אצלכם זה קורה?

תלמידים מגיבים קשות לכישלון ולא מתפנים רגשית ללמידה ממנו?

תלמידים בעלי דימוי עצמי נמוך ובטחון עצמי ירוד?

חוששים שהקשר עם התלמידים בעידן הלמידה מרחוק יתרופף ?

לא בטוחים איך אפשר לנהל מרחוק את הכיתה כיחידה חברתית מגובשת?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

תהליך התפתחות מקצועית מלא

הכולל מפגשים איכותיים ומיוחדים

המתמקדים בפסיכופדגוגיה.

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • פסיכופדגוגיה (מפגש משולב):
    תהליכים פסיכופדגוגיים במהלך הלמידה וההוראה ויישום פסיכופדגוגיה בכיתה ההיברידית

  • המחנך הפסיכופדגוגי בכיתה היברידית (מפגש סינכרוני):
    לזהות אך לא להזדהות – חינוך המבוסס על רגשות אך לא נובע מהם; עבודת צוות פסיכופדגוגית המעודדת הפריה הדדית, אמון ופתיחות

  • למידה רגשית וחברתית (מפגש אסינכרוני):
    העצמת רגשות חיוביים, שליטה ברגשות שליליים והתמודדות עם כישלונות והצלחות; אבחון תופעות ותהליכים חברתיים והשפעתם על הלמידה ועל האקלים בכיתה

  • קשר בין אישי בלמידה מרחוק (מפגש סינכרוני):
    פיתוח תפיסה אופטימית, תקווה וחיזוק הקשר הבין אישי; תכנון שיעור עם מטרות פסיכופדגוגיות להעצמת הלומד והמורה; דרכים לפיתוח אוטונומיה, שייכות ומסוגלות בעולם המקוון

  • עידוד למידה בעידן החדש (מפגש סינכרוני):
    למידה מהצלחות, למידת עמיתים ופיתוח יכולות למידה בהקשר חברתי; כלים לשיח אישי וקבוצתי; תכנון משוב ברוח הפסיכופדגוגיה

  • משוב מקדם למידה (מפגש אסינכרוני):
    תרגול מעשי של מישוב

  • מדברים חינוך אל הלב – שפת הפדגוגיה (מפגש אסינכרוני):
    חלון להתפתחות אישית וקבוצתית

  • התמודדות עם אירועים שכיחים בהוראה/למידה מקוונת (מפגש משולב):
    תרגיל סימולציות קבוצתי של אירועים שכיחים בשגרת בית הספר ובהוראה מרחוק

  • חינוך אל הלב (מפגש משולב):
    הטמעה ותרגול של הנלמד במצבים אותנטיים מהשטח

  • חינוך אל הלב מכאן והלאה (מפגש משולב):
    איך ממשיכים את זה בשגרה…

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן לבחור שלושה מהמפגשים הנ”ל או להתבסס על ההצעה שלנו המופיעה מטה והכל במימון מלא של עמותת המורים.

במהלך תהליך הפיתוח המקצועי נקנה מגוון רחב של כלים מעשיים להוראה פסיכופדגוגית והכל במימון מלא של משרד החינוך דרך מרכז הפסג”ה ומנהלת ההשתלמויות!

שימו לב

  • המפגשים מועברים בצורה מקוונת מלאה תוך שילוב מפגשים סינכרוניים ואסינכרוניים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע”י בית הספר לחדר המורים ולא למורים בודדים.

  • התהליך מוכר לגמול וכולל כתיבת עבודה וקבלת ציון.

  • ניתן להעביר את תהליך הפיתוח המקצועי (או חלק ממנו) גם במסגרת “גמישות פדגוגית”.

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן להעביר שלושה מפגשים מתוך תהליך הפיתוח המקצועי במימון מלא של עמותת המורים.

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים מאות השתלמויות מורים ומנהלים בעשרות מרכזי פסג``ה, מתי``א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם בבית הספר את תהליך הפיתוח המקצועי

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.