לראות רחוק
ליווי הוליסטי לקידום תהליכי שינוי פורצי דרך בבית הספר
תכנית תלת שנתית שתהפוך את בית הספר למקום המעודד ומקדם יוזמות ושינויים
גם אצלכם זה קורה?
המורים עסוקים כל הזמן ב"כאן" וב"עכשיו" ומתקשים לקדם תהליכי שינוי עמוקים?
המורים מרגישים שהם לא יכולים להשפיע על המתרחש בבית הספר?
לכל תהליך שינוי נוצרת התנגדות שמקשה מאוד על יישומו?
אתם רוצים להתאים את בית הספר לאתגרי העתיד?
אנחנו מציעים לבית הספר שלך את תכנית
לראות רחוק
תכנית תלת שנתית מעמיקה לליווי הוליסטי של צוות בית הספר וסיוע להפיכת בית הספר למקום מעודד יוזמה וחדשנות

מבנה התכנית
המפגשים בנויים במודל של התפשטות אדוות ומחולקים לשלושה חלקים: התחלה, רגשי ומנהיגות. כל אוודה מרחיבה את ההיכרות שלנו עם שלושת המרכיבים הבאים: "אני": העצמת המשתתף בקורס כמנהיג המוביל שינוי, "ואתה": פיתוח יכולתו של המשתתף בקורס להכיר את הסביבה ואת שותפיו ולעבוד איתם לצורך יצירת השינוי ו"נשנה": חיזוק מיומנויות הכרחיות ליצירת השינוי שאנחנו מבקשים לראות.
פירוט המפגשים בשנה הראשונה:
מספר מפגש | אדווה | מרכיב | נושא המפגש |
1 | — | — | מפגש פתיחה-השראה המפגש יתמקד בארבעת מיומנויות הבסיס ליצירת שינוי: חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, תקשורת ושיתוף פעולה. המפגש בנוי ממודלים שונים של פעולה כדוגמת עבודה בקבוצות מונחות, עבודה בקבוצות בלמידה עצמית, עבודה בקבוצות עם הנחייה מקדימה ומסכמת בלבד. מהלך היום מעודד למידה חווייתית, התנסות, השראה, התעצמות אישית, הסקת תובנות ותוצרים להמשך |
2 | אדווה ראשונה – התחלה | אני | האדם שבי – חלומות, ערכים, מוטיבציות הכרות, הצגת המפגשים, חלומות אישים, המוטיבציה שלי, התשוקה שלי, איך אני מתחבר לחזון "עתיד", ערכים מובילים. |
3 | ואתה | תחת זכוכית מגדלת – אבחון ואיתור צרכים איתור העוצמות, התורפות וההזדמנויות בבית הספר. | |
4 | נשנה | מה שהיה היה – יזמות בעולם משתנה יוזמות ודרכים להתמודד עם אתגרי המציאות הכאוטית, התמודדות עם שינויים. | |
5 | אדווה שניה – רגשי | אני | נחום תקום – חוסן נפשי והתמודדות עם לחץ על מושג החוסן, מרכיבי החוסן שלי וכלים לחיזוק המערכת החיסונית הנפשית, "נופל וקם?!". |
6 | ואתה | המנוע הפנימי – שיפור הישגים: מוטיבציה (פנימית וחיצונית) והנעה בשלבים של יצירת השינוי. | |
7 | נשנה | אני ואתה – טקטיקות השפעה שיטות השפעה לקידום יוזמות, וכלים להגברת האפקטיביות | |
8 | אדווה שלישית -מנהיגות | אני | אני מנהיג – סגנון מנהיגות אישי איתור סגנון המנהיגות של המורה תוך שימוש בכלים המבוססים על השאלון של פרופסור יצחק אדיג’ס, המורה כמנטור |
9 | ואתה | מנהיגות משתפת ועבודת צוות שיפור אפקטיביות הצוות. | |
10 | נשנה | חדשנות יצירתית בחינוך יצירתיות+איך יראה העתיד? בתי ספר אבל קצת אחרת -בארץ ובעולם. מהי הסביבה בה יתנהלו בוגרי מערכת החינוך מבחינה תעסוקתית, משפחתית, השכלה, חברה, לוקאלי מול גלובלי. ומה תפקידנו כאנשי חינוך. | |
11 | — | — | יום קבלת החלטות היום יוקדש למתן הדחיפה הנדרשת לקידום משמעותי של תהליך השינוי על ידי הפיכת תהליכי השינוי הנבחרים לקונקרטיים וישימים. |
12 | האדוות בראי מיומנויות | סיכום- Sel | אני – מיומנויות אישיות. אתה – מיומנויות בינאישיות. נשנה- קבלת החלטות. |
הסילבוס המלא ייכתב בשיתוף עם בית הספר ובהתאמה מלאה למשתתפים בתכנית.
להלן עיקרי תפוקות שלב זה:
- מימוש תהליך השינוי
- הובלת תהליכי למידה, משוב, ובקרה
- איתור הזדמנויות שיתוף פעולה ברמת קהילה ורשות
- העצמה בגיוון דרכי הוראה.
- העצמה בתהליכי הערכת שינוי
- העצמה במגוון סביבות למידה
- העצמה בכלים ליצירת אקלים מיטבי ושיח משמעותי
- מיסוד שגרות ניהוליות וצוותיות
- הגדרת יעדים מדידים ודרכי פעולה לקידום תהליכי השינוי.
- דיוק המענים אל מול האתגרים
- קיומה ויישומה של תכנית עבודה מבוססת נתונים, מעקב והערכה שיטתית
הסילבוס המלא ייכתב בשיתוף עם בית הספר ובהתאמה מלאה למשתתפים בתכנית.
להלן עיקרי תפוקות שלב זה:
- הטמעת השינוי ומינופו בבית הספר לזירות הנוספות, לשכבות נוספות ולמקצועות נוספים
- בניית סביבות למידה התומכות את אופי השינוי ברמה פדגוגית.
- העצמת מרחבי ההשפעה של המורה המנהיג אל מול חדר המורים
- מינוף השינוי לרמה המרחבית – יישובית, תוך מימוש שיתוף הפעולה ברמה הקהילתית
- רתימת ארגונים ויכולות ברמה המרחבית לשינוי הבית ספרי.
- צוות בית הספר מוביל תהליכי עבודה באופן עצמאי
- שיפור פרקטיקות הוראה, למידה, הערכה של מורים
- מענים מדויקים לצרכי התלמידים
- יצירת תרבות בית ספרית של שינוי, הפיכת תהליכי שינוי ל- DNA הבית ספרי
- העצמת החוסן והביטחון בהובלת תהליכים חדשניים.
- סיכום התהליך מנקודת מבט של עתיד עצמאי של בית הספר

התכנית לראות רחוק נועדה לקדם תהליכי שינוי משמעותיים בבית הספר ולהפוך את בית הספר לסביבה המאפשרת ויוזמת שינויים.
התכנית מעוררת השראה ומקנה את הכלים הדרושים להובלת שינוי פורץ דרך בעולם החינוך. תחילת התהליך בהעצמה אישית של המשתתפים, יצירת גירוי וסקרנות, הבערת התשוקות והחלומות שלהם כאנשי חינוך, הפיכתם לסוכני השינוי בבתי-הספר וזיהוי מקורות ההשפעה שיאפשרו להם להנהיג אחרים אל עבר השינוי המיוחל.
התכנית לראות רחוק היא לא תכנית תיאורטית בלבד. במהלך התכנית נפתח יכולות מעשיות ליצירת שינויים ונשלב במהלכה מפגשים דינמיים, מסקרנים ונוגעים המשלבים תיאוריות ופרקטיקות יישומיות.
התכנית המוצעת כוללת שלושה שלבים הנפרסים על פני שלושת שנות קיום התכנית:
שנה א': חולמים שינוי – היכרות עם עצמי ועם הדרכים שבאמצעותן אוכל לקדם יצירת שינוי באופן אישי ועם עמיתי
שנה ב': מחלום למציאות – פרקטיקות מעשיות למימוש השינוי
שנה ג': ת'כלס בשטח – תהליך מלווה לביצוע השינוי
שימו לב
צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם את המפגשים
אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים כבר שנים רבות מאות תהליכי פיתוח מקצועי למורים ומנהלים כמו גם תכניות הכלה והשתלבות, מיומנויות למידה ומוטיבציה לתלמידים בעשרות מרכזי פסג"ה, מתי"א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ