יש בעלי עסקים שמרגישים בבית עם מכירות: הם יודעים "לסגור", לא מתביישים להציע, ומוכנים לשלוף הצעה מסחררת בכל רגע.
אבל יש גם רבים אחרים – אנשים יצירתיים, רגישים, מקצוענים בתחומם – שעצם המילה "מכירה" גורמת להם להחסיר פעימה.
אם אתה אחד מהם, כנראה שאתה לא שונא למכור. אתה פשוט לא בנוי לשיווק מהסוג הישן.
ופה בדיוק מסתתר ההבדל שיכול לשנות את כל החוויה שלך: ההבדל בין מכירה ל-שיווק.
מכירה היא רגע. שיווק הוא מערכת יחסים.
מכירה מתרחשת ברגע אחד – כשלקוח אומר "כן" ומעביר את האשראי.
שיווק הוא כל מה שמתרחש לפני כן: החיבור, ההיכרות, האמון, הסיפור שאתה מספר.
למעשה, ברוב המקרים, כשמכירה מרגישה לך "דחופה" או "דוחפת" – זה סימן ששיווק לא נעשה כמו שצריך.
שיווק טוב, מדויק, בדמותך – גורם למכירה לקרות כמעט מעצמה.
וזו בדיוק הבשורה:
אם אתה שונא למכור – תתמקד בשיווק. אבל לא שיווק של אחרים – אלא שיווק שמרגיש נכון לך.
שיווק זה לא מניפולציה. זה לא פייק. זה לא לייפסטייל בשמש עם מחשב על החוף.
שיווק עצמי לא בא להפעיל טריקים. הוא בא לחשוף את מי שאתה.
הוא מאפשר לך להראות את הדרך שבה אתה חושב, פועל, מטפל, מלווה, יוצר.
ובמקום "לשכנע לקנות" – הוא פשוט מציב מראה.
אם מישהו רואה את עצמו במה שאתה מציע – הוא מתקרב. אם לא – זה גם בסדר.
כשמפסיקים לחשוב על שיווק כעל מניפולציה ומתחילים לראות בו הזמנה – גם הרגש סביבו משתנה.
זה כבר לא "לעשות שיווק" – זה פשוט לדבר עם העולם על מה שחשוב לך.
הנה סרטון שמדגים בדיוק את זה:
אז מה עושים בפועל
- מפרידים בין שיווק למכירה
שיווק לא מחייב לסגור עסקה. שיווק זו הדרך שלך להיראות, להשמיע קול, להראות את הערך שלך.
אם תתמקד בלבנות מערכת יחסים עם הקהל שלך – המכירה תגיע ממילא, ותרגיש טבעית. - בוחרים דרך שמתאימה לאופי שלך
לא כולם צריכים לדבר למצלמה, לרקוד ברילז או לכתוב פוסטים מרגשים.
אם אתה אדם מצחיק – תשתמש בהומור.
אם את אדם רציונלי – תסביר את הערך.
אם יש בך רוך – תשתף ברוך.
שיווק אותנטי הוא כזה שלא מרגיש "מוזר ללבוש אותו". - מתחילים מלדבר, לא מלמכור
אל תתחיל משורת מחץ שמסבירה למה אתה הכי טוב.
תתחיל בלשאול שאלה, לשתף חוויה, לספר על משהו שפגשת בעבודה.
כשאתה פותח שיחה, אתה יוצר חיבור. ומשם, כל השאר כבר לא מרגיש כמו "שיווק". - מפסיקים להתאמץ להיראות כמו מישהו אחר
הניסיון להיראות "כמו שצריך" הוא בדיוק מה שמרחיק לקוחות אמיתיים.
הם לא מחפשים את מי שהכי מבריק – הם מחפשים מישהו שהם יכולים לסמוך עליו.
ושם, דווקא האותנטיות שלך היא היתרון.
שיווק הוא לא עבודה למישהו אחר. זו הדרך שלך לאפשר לעולם לפגוש את מה שיש לך לתת.
כשאתה סובל למכור – אל תנסה "להתגבר על זה" במאמץ.
במקום זה, עצור לרגע, ושאל:
איזו דרך יש לי לשתף את הערך שלי עם אנשים – מבלי לאבד את עצמי בדרך?
שם, בדיוק שם – מתחיל שיווק לשם שינוי.
בלי לחץ. בלי תחפושות.
פשוט אתה – עם מה שיש לך להציע, בדרך שלך.
ואם תעשה את זה נכון, יום אחד תגלה:
לא רק שאתה לא שונא לשווק – אתה אפילו… קצת נהנה.