קירות מדברים

פיתוח סביבות ומרחבי למידה

לדמיין ולייצר מכל חלל ומרחב סביבת לימוד יצירתית ומהנה המעודדת למידה.

גם אצלכם זה קורה?

המורים מחפשים דרכים יצירתיות להפיק יותר מהמבנה הפיזי של הכיתה וסביבותיה?

המורים חוששים מלמידה והוראה במרחבים פתוחים?

התלמידים שחוקים וחסרי מוטיבציה?

המורים מחפשים דרכים לרתום את סביבת הלימוד לקידום למידה משמעותית?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

תהליך התפתחות מקצועית מלא

הכולל מפגשים איכותיים ומיוחדים

המתמקדים בפיתוח סביבות ומרחבי למידה.

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • מוטיבציה וסביבות למידה
    מקור ההנעה המוטיבציוני האישי, מהי מוטיבציה? התירוצים המקובלים שמונעים תנועה, והתמודדות עם החסמים האישיים של כל מורה.

  • מוטיבציה וסביבות למידה – המשך
    גיבוש גורמי מוטיבציה וחלוקה לקטגוריות, ההשפעה של סביבת לימוד על המוטיבציה ללמידה, הגורמים המוטיבציוניים של המורים, כלים לפיתוח מוטיבציה בהתאם לגורמי המוטיבציה השונים בדגש על סביבה לימודית.

  • סביבת למידה
    ההבדלים בין שיעור בכיתה לשיעור במסדרון ולשיעור בחצר וכו', איתור המאפיינים של סביבות הלמידה ובחינת הדרכים לרתימת סביבות הלמידה לקידום למידה משמעותית.

  • סדנה לעיצוב מרחבי הכיתה וסביבתה
    סדנה מעשית לפיתוח ועיצוב מרחבי הכיתה בהתאם לנושאי הלימוד לקידום למידה משמעותית.

  • יציאה אל סביבת הלימוד החוצ-כיתתית
    זיהוי ואפיון סביבות למידה חוצ-כיתתיות (בית התלמיד, רחוב בשכונה, אתרים בעיר וכו'), מאפייני סביבת הלימוד החוצ-כיתתית ודגשים לתכנון למידה חוצ-כיתתית תוך מתן מענה ללמידה בקבוצות הטרוגניות.

  • קירות מדברים / קירות מפעילים
    סדנה לפיתוח קירות מפעילים התומכים בנושאי הלימוד, גיוון בכלי ההוראה, פיתוח עבודה קבוצתית ויצירת מוטיבציה.

  • בניית מחוון
    סדנה בבניית מחוון להערכת שימוש בסביבת לימודים מגוונת המעודדת למידה משמעותית.

  • שימוש במחוון
    ניתוח התנסויות בשטח בשימוש במחוון שנבנה במפגש הקודם, והסקת תובנות ומסקנות להמשך. פיתוח האינטליגנציה המרחבית של גארדנר ומשמעויותיה היישומיות על למידה משמעותית.

  • חשיבה יצירתית
    פיתוח והתנסות בחשיבה יצירתית בעיצוב ושימוש בסביבות למידה ומרחבי למידה.

  • סביבת למידה ומרחב למידה
    הבחנה בין סביבת למידה ומרחב למידה, מקומו של המורה בקידום למידה משמעותית ופיתוח מרחב לימודי תומך.

במהלך תהליך הפיתוח המקצועי נקנה מגוון רחב של כלים מעשיים לפיתוח סביבות ומרחבי למידה והכל במימון מלא של משרד החינוך דרך מרכז הפסג"ה ומנהלת ההשתלמויות!

שימו לב

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע"י בית הספר לחדר המורים ולא למורים בודדים.

  • התהליך מוכר לגמול וכולל כתיבת עבודה וקבלת ציון.

  • ניתן להעביר את תהליך הפיתוח המקצועי (או חלק ממנו) גם במסגרת "גמישות פדגוגית".

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן להעביר שלושה מפגשים מתוך תהליך הפיתוח המקצועי במימון מלא של עמותת המורים.

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים מאות השתלמויות מורים ומנהלים בעשרות מרכזי פסג``ה, מתי``א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם בבית הספר את תהליך הפיתוח המקצועי
*ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.