יד ביד

ליישם את הפיתוח המקצועי הלכה למעשה בכיתה

ליווי, תצפית ומשוב יד ביד - להשבחה ויישום של הפיתוח המקצועי שהמורים עוברים בבית הספר

גם אצלכם זה קורה?

קיים פער בין מה שהמורים לומדים בפיתוח המקצועי ומה שמיושם בכיתה?

קיים פער בין מערך השיעור המתוכנן למבוצע?

אתם רוצים לייעל את השימוש בכלי התצפית בבית הספר?

אתם רוצים לחזק את המיומנויות הדידקטיות של המורים?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

יד ביד

תכנית מעמיקה המלווה תהליך פיתוח מקצועי ומוודאת יישום שלו בכיתה באופן פעיל ומעשי ולאורך זמן

יד ביד

מבנה התכנית

  • מערך שיעור:
    כל מורה ישלח למנחה שלנו את מערך השיעור של השיעור שבמהלכו תתקיים התצפית

  • הערכות למפגש מקדים:
    המנחה שלנו יעבור על מערכי השיעור לטובת הכנת המפגש המקדים, יכין המלצות להשבחת המערכים ודגשים לטובת התצפיות

  • מפגש מקדים (בזום):
    סקירת מערך השיעור הרלוונטי לשיעור בו תתקיים התצפית, מתן מישוב למערך עצמו, ביצוע תיאום ציפיות והגדרת תחומי התצפית

  • תצפיות:
    התצפיות מבוצעות על ידי מנחה של פסיפס, אך ניתן ורצוי לשלב בתצפית גם מורים עמיתים אחרים מבית הספר. ניתן לצלם חלקים מהשיעור לטובת ניתוח עתידי ועוד

  • מפגש משוב לתצפית (בזום):
    מתן משוב למורה או למורים שהעבירו את השיעור שעליו בוצעה התצפית. קיום שיחה בונה שבמסגרתו דנים הצופה/ים והמורה הנצפה בשיעור הרלוונטי, מנתחים אותו, בוחנים את הטמעת הכלים שנלמדו במהלך הפיתוח המקצועי ומשביחים את ההוראה

יד ביד

בתי ספר רבים מקיימים תהליכי פיתוח מקצועי שנועדו להשביח את ההוראה והלמידה. במסגרת מפגשי הפיתוח המקצועי נסקרים כלים ומתודות אותם נדרש המורה ליישם בפועל בכיתתו.

מטבע הדברים, לא תמיד יש מספיק זמן במהלך הפיתוח המקצועי בכדי לבחון לעומק את ניסיונות היישום הללו, את הקשיים שחווים המורים במהלך ההתנסויות ואת ההתאמות שיש לבצע בין הכלי שהוקנה ליישומו בפועל.

במסגרת תכנית יד ביד נלווה את המורים שעוברים תהליך פיתוח מקצועי בבית הספר, נסייע להם להתאים את התכנים שנלמדו במהלך הפיתוח המקצועי למצב בכיתה ונוודא יישום שלהם בפועל ולאורך זמן.

בלב התכנית עומדות התצפיות שמאפשרות במה התנסותית למורים לתרגול, יישום והפנמת התכנים שנלמדו במהלך הפיתוח המקצועי. ביצוע התצפית מאפשר בחינת מערכי השיעור אותם בונים המורים וניתוח מידת התאמתם לאוכלוסיית התלמידים, לתחום הדעת וללמידה משמעותית.

במהלך התצפית אנחנו עומדים על הקשר שבין מערך השיעור המתוכנן לזה שמועבר בפועל, בראי תפקודי הלומד, פיתוח המוטיבציה, אסטרטגיות ההוראה ומיומנויות הלמידה וגם משפרים את היכולות הדידקטיות של המורה.

שימו לב

  • התכנית מאושרת על ידי משרד החינוך ומספרה במערכת גפ"ן הוא: 5649

  • אנחנו שמים דגש מיוחד על הנאה ומקפידים לייצר אווירה טובה משולבת הומור ונותנים מקום גם להפוגה, העצמה ויחס אישי למורים המשתתפים.

  • תכנית העומק מיועדת להזמנה ע"י בית הספר והליווי ניתן למורה יחיד ועד לליווי של חדר מורים שלם בהתאם לצרכי בית הספר

  • תוכנית העומק תותאם לצרכי בית הספר, ותתייחס לידע שכבר יש למורים ובהתבסס על תהליך הפיתוח המקצועי שהם עוברים ולדגשי ההנהלה וצרכי השעה

  • התכנית מיועדת לתצפית על 12 מורים לפי החלוקה הבאה:  4 שעות הערכות וקריאת מערכי השיעור על ידי המנחה, 4 שעות למפגשים המקדימים, 12 שעות תצפית ו 4 שעות למפגשי המשוב. ניתן לקיים מבנים נוספים ולקבוצות גדולות יותר של מורים בהתאם לצרכי בית הספר.

  • המנחה שלנו מגיע לבית ספר למינימום של 3 שעות בכל פעם

  • מעצם היותה תכנית משביחת מתודות הוראה ויכולות דידקטיות של מורים – ניתן להעביר את התכנית גם ללא תהליך פיתוח מקצועי בבית הספר

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם את המפגשים

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים כבר שנים רבות מאות תהליכי פיתוח מקצועי למורים ומנהלים כמו גם תכניות הכלה והשתלבות, מיומנויות למידה ומוטיבציה לתלמידים בעשרות מרכזי פסג"ה, מתי"א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.