להדליק את הניצוץ

קידום יוזמות ותהליכים בית ספריים באמצעות פיתוח מנהיגות בית ספרית במודל גפ"ן

קידום מנהיגות יוזמת ואקטיבית השותפה להבנת צרכי בית הספר ופועלת להשגתם

גם אצלכם זה קורה?

רוצים לקדם יוזמה או תהליך בית ספרי משמעותי ולא יודעים איך?

רוצים להעז יותר, ליזום ולהפוך להיות מנהיגים?

רוצים פיתוח מקצועי במודל גפ"ן (גמישות פדגוגית ניהולית) ומתלבטים כיצד לבצע אותו?

קשה לכם להוביל פרויקטים ויוזמות חדשות בבית הספר?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

להדליק את הניצוץ

מפגשים איכותיים ומיוחדים המתמקדים בפיתוח מנהיגות וקידום תהליכים ויוזמות בית ספריות.

אל תוך המפגשים משולבת תכנית הליווי והתצפיות "יד ביד" – להשבחה ויישום בפועל של התכנים הנלמדים בתהליך הפיתוח המקצועי

להדליק את הניצוץ

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • תחת זכוכית מגדלת – אבחון ואיתור צרכים (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    איתור העוצמות, התורפות וההזדמנויות בבית הספר

  • מובילים שינוי – הובלה וקידום יוזמה חינוכית (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    כיצד מובילים שינוי, מה הקשר בין יוזמה לשינוי ואיך מקדמים יוזמה חינוכית

  • אני מנהיג – סגנון מנהיגות אישי (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    איתור סגנון המנהיגות של המורה תוך שימוש בכלים המבוססים על השאלון של פרופסור יצחק אדיג'ס

  • יד ביד  – שלב ראשון – מערכי שיעור:
    בשלב זה המורים המשתתפים שולחים למנחה את מערכי השיעור בהתאם לתכנים שהוקנו עד כה בפיתוח המקצועי

  • אני ואתה – טקטיקות השפעה (מפגש אסינכרוני):
    שיטות ההשפעה לקידום יוזמות ושינויים וכלים להגברת האפקטיביות

  • יד ביד  – שלב שני – מפגש מקדים סינכרוני (בזום):
    במפגש יתקיים שיח תיאום ציפיות לקראת התצפיות ויוגדרו תחומי התצפית

  • מה שהיה היה – יזמות בעולם משתנה (מפגש סינכרוני):
    יזומות ודרכים להתמודדות עם אתגרי המציאות הכאוטית

  • יד ביד  – שלב שלישי – תצפית:
    ביצוע תצפיות במהלך השיעורים של המורים

  • למידה בעלת ערך לחיים (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    חשיבות ה "למה" ומגמות חדשות שפורצות את הגבולות

  • מדליקים את הניצוץ ויוצאים לדרך – הקמת צוותי עבודה (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    גיבוש מספר רעיונות ליוזמות בית ספריות, הגדרת צוות הפעולה ובניית תכנית ראשונית

  • מעצור – התמודדות עם התנגדויות (מפגש אסינכרוני):
    מהן ההתנגדויות הצפויות, כיצד רותמים ונרתמים ואיך מפתחים סוכני שינוי

  • הניצוץ הופך לאור – מעבר מתכנון ליישום (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    איתור מכשולים בשלב המעבר, בקרה ופתרונות

  • יד ביד – שלב רביעי – משוב (מפגש סינכרוני בזום):
    שיחה בונה של ניתוח התצפיות, הסקת מסקנות והצעות ייעול

  • בואו נדבר – שיפור אפקטיביות הדיונים (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    הגברת היעילות והאפקטיביות של דיונים בבית הספר בהתבסס על כלי אבחון מקצועיים

להדליק את הניצוץ

הערך המרכזי במפגשי להדליק את הניצוץ הוא קידום מנהיגות יוזמת ואקטיבית השותפה להבנת צרכי בית הספר ופועלת להשגתם.

במהלך המפגשים ילמדו המורים כיצד לתכנן ולהוביל תהליך או יוזמה בית ספרית משמעותית ואף לפעול מול גורמים נוספים לתמיכה, קידום ויישומה של היוזמה הנבחרת.

המורים ירכשו כלים יישומיים לאבחון ואיתור צרכי בית הספר לטובת גיבוש תהליך רצוי, יכירו את סגנון מנהיגותם וירכשו כלי מנהיגות מתקדמים כגון: טקטיקות השפעה והתמודדות עם התנגדויות.

המורים ינהיגו תהליך בית ספרי משמעותי, יישמו ויטמיעו אותו בהווי בית הספר.

את תהליך הפיתוח המקצועי מלווה תכנית “יד ביד” שנועדה להתאים את התכנים שנלמדו למצב בכיתה ולעודד את היישום שלהם בפועל ולאורך זמן. במהלך התצפיות אנחנו עומדים על הקשר שבין מערך השיעור המתוכנן לזה שמועבר בפועל, בראי פיתוח המוטיבציה, אסטרטגיות ההוראה ומיומנויות הלמידה וגם לטובת שיפור היכולות הדידקטיות של המורה.

שימו לב

  • התכנית מאושרת על ידי משרד החינוך, בתת הסל מומחה תוכן, פיתוח מקצועי, ייעוץ, ליווי והדרכה ומספרה במערכת גפ"ן הוא: 21345

  • תהליך הפיתוח המקצועי מועבר באופן היברידי: כל המפגשים בני שעתיים וחצי  (3 שעות אקדמיות) כאשר חלקם מועברים באופן סינכרוני בזום (אפשר גם פנים אל פנים בחדר המורים) וחלקם באופן אסינכרוני.

  • במהלך תהליך הפיתוח המקצועי אנחנו משלבים מגוון רחב של דרכי העברה כדוגמת: למידת עמיתים, למידה מקוונת, למידה מהצלחות וממחקרי פעולה, למידה חוץ כיתתית, למידה בקבוצות קטנות, למידה מסיפורי מקרה, שימוש ביומני למידה וכלים רפלקטיביים ועוד ועוד.

  • אנחנו שמים דגש מיוחד על הנאה ומקפידים לייצר אווירה טובה משולבת הומור ונותנים מקום גם להפוגה, העצמה ויחס אישי למורים המשתתפים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע"י בית הספר לחדר המורים (לקבוצה של עד 30 משתתפים) ולא למורים בודדים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי יותאם לצרכי בית הספר, יתייחס לידע שכבר יש למורים, יתחשב בו ויתן מקום לדגשי ההנהלה וצרכי השעה.

  • התהליך מוכר לגמול, כולל כתיבת עבודה וקבלת ציון והוא עשייני (מייקרי) ויישומי וכולל מרכיב התנסותי משמעותי של המורים בכלים ובתפישות שהם רוכשים.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם את המפגשים

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים כבר שנים רבות מאות תהליכי פיתוח מקצועי למורים ומנהלים כמו גם תכניות הכלה והשתלבות, מיומנויות למידה ומוטיבציה לתלמידים בעשרות מרכזי פסג"ה, מתי"א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.