המנכ"ל של הכיתה

תכל’ס לנהל את הכיתה

סל כלים יישומיים ומידיים לניהול ההוראה, השיעור והכיתה

גם אצלכם זה קורה?

הכיתה רועשת גועשת ולא ניתן להתחיל את השיעור?

אין מספיק שיח ומעורבות בכיתה?

לא ברור מה באמת נשאר לתלמידים בראש בסיום השיעור?

רוצים לא להיות מופתעים מהמשפט "אני רוצה ללכת לבית הספר"?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

תהליך התפתחות מקצועית מלא

הכולל מפגשים איכותיים ומיוחדים

המתמקדים באומנות ניהול כיתה – המנכ”ל של הכיתה

המפגשים מועברים בצורה מקוונת מלאה תוך שילוב מפגשים סינכרוניים ואסינכרוניים.

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • תכל’ס לנהל את הכיתה – אבל מה זה ניהול כיתה בדיוק? (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    מהות ניהול הכיתה, תפקיד המורה כמנהל ומנהיג

  • ניהול האקלים הכיתתי – יחסי מורה תלמיד (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    הקשיים ביחסים בין המורה לתלמידים וכלים לניהול כיתה נעימה ואכפתית

  • ניהול האקלים הכיתתי – יחסי מורה הורה (מפגש אסינכרוני):
    כלים לשיתופי פעולה מוצלחים

  • ניהול האקלים הכיתתי – הכיתה כיחידה חברתית (מפגש אסינכרוני):
    כלים לגיבוש הכיתה ויצירת אוירה נעימה ואכפתית

  • עידוד למוטיבציה – מוטיבציה ללמוד (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    השפעת הסביבה הפיזית ומראה הכיתה על הלמידה וההתנהגות בכיתה

  • עידוד למוטיבציה – להדליק ולכבות תלמידים (מפגש אסינכרוני):
    כלים לעידוד תלמידים והמלצות ממה כדאי להימנע

  • ניהול אסטרטגיות למידה והוראה – תכנון שיעור (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    שיטות יצירתיות לפתיחת שיעור ולסיום שיעור

  • ניהול אסטרטגיות למידה והוראה – הקניית כללים (מפגש אסינכרוני):
    הקניית כללים והרגלי למידה נכונים כבר מתחילת השנה ולכל אורכה

  • אסטרטגיות למידה והוראה – סערה בכיתה (מפגש אסינכרוני):
    שיטות לטיפול בהתנגדויות ובעיות משמעת

  • תכל’ס לנהל את הכיתה (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    יישום בפועל של הכלים לניהול הכיתה

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן לבחור שלושה מהמפגשים הנ”ל או להתבסס על ההצעה שלנו המופיעה מטה והכל במימון מלא של עמותת המורים.

המנכ"ל של הכיתה

בתהליך זה ניתן מענה מקיף לכל מה שמורה צריך לדעת בכדי לנהל את ההוראה ואת השיעורים שלו בצורה מיטבית. נלמד כיצד לפתוח שיעור, כיצד להתאים את ההוראה לסגנונות למידה שונים, כיצד לשפר את הישגי התלמידים, כיצד לתכנן הוראה ארוכת טווח, כיצד להכין תכנון שבועי, חודשי ושנתי של תכנית העבודה ועוד – והכל במימון מלא של משרד החינוך דרך מרכז הפסג”ה ומנהלת ההשתלמויות!

שימו לב

  • תהליך הפיתוח המקצועי מועבר באופן היברידי: כל המפגשים בני 3 שעות לימוד אקדמיות כאשר חלקם מועברים באופן סינכרוני בזום (אפשר גם פנים אל פנים בחדר המורים) וחלקם באופן אסינכרוני.

  • במהלך תהליך הפיתוח המקצועי אנחנו משלבים מגוון רחב של דרכי העברה כדוגמת: למידה באמצעות סימולציות, למידה משיעורים מצולמים, למידת עמיתים, למידה מקוונת, למידה מהצלחות וממחקרי פעולה, למידה חוץ כיתתית, למידה בקבוצות קטנות, למידה מסיפורי מקרה, שימוש ביומני למידה וכלים רפלקטיביים ועוד ועוד.

  • אנחנו שמים דגש מיוחד על הנאה ומקפידים לייצר אווירה טובה משולבת הומור ונותנים מקום גם להפוגה, העצמה ויחס אישי למורים המשתתפים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע”י בית הספר לחדר המורים ולא למורים בודדים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי יותאם לצרכי בית הספר, יתייחס לידע שכבר יש למורים, יתחשב בו ויתן מקום לדגשי ההנהלה וצרכי השעה.

  • התהליך מוכר לגמול, כולל כתיבת עבודה וקבלת ציון והוא עשייני (מייקרי) ויישומי וכולל מרכיב התנסותי משמעותי של המורים בכלים ובתפישות שהם רוכשים.

  • ניתן להעביר את תהליך הפיתוח המקצועי (או חלק ממנו) גם במסגרת “גמישות פדגוגית”.

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן להעביר שלושה מפגשים מתוך תהליך הפיתוח המקצועי במימון מלא של עמותת המורים (מותנה באישור הזכאות ע”י עמותת המורים).

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים מאות השתלמויות מורים ומנהלים בעשרות מרכזי פסג``ה, מתי``א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם בבית הספר את תהליך הפיתוח המקצועי

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.