סדנאות לומדים
לקחת אחריות לשם שינוי!
אחריות לוקחים או מקבלים? ועל מי בכלל מוטלת האחריות להעביר את האחריות? על ההורים או המורים?
להגיע לפסגת האוורסט:
הקניית מיומנויות למידה לפיתוח אחריות אישית
אם התלמיד לא הגיש עבודה בזמן, מי אשם? המורה או ההורה. מהי שיטת שלושת הרבדים שתגרום לתלמידים שלך לקחת אחריות על הלימודים אחת ולתמיד, ללא קשר לחיבתם למקצוע, ללא קשר לרמתם הלימודית, ללא קשר למוטיבציה שלהם?
השיעור הכי ח(כ)ם בכיתה:
פיתוח למידה עצמית ומוטיבציה באמצעות בינה מלאכותית
הבינה המלאכותית היא המקום בו דרקון ירוק עם כנפיים ורודות יכול לרחף מעל שדה של קומקומים עם פנים מחייכות וזה יראה לנו הגיוני…
מה הקשר בין מד טבעות, כלי לייבוש סכו"ם וזעתר?
אנחנו לא בטוחים לגמרי שאנחנו יודעים את התשובה לשאלה הזו, מה שאנחנו כן יודעים הוא שהקשר בין מיומנויות למידה, מוטיבציה והנאה טמון בצמד המילים "לקיחת אחריות".
אחריות היא יכולת העל שכוללת בתוכה את כל היכולות
האמת הפשוטה:
תלמידים לא לוקחים אחריות בגלל אפקט השימור- ילדים ובני נוער משמרים את התלות במבוגרים ובעקבות זאת את אי העשייה של פעולות שאין להם רצון לעשות. ומן הצד השני- המבוגרים (מורים, הורים) לא תמיד יודעים לשחרר את האחריות לתלמידים מסיבות מגוונות- מתוך רצון לגונן עליהם, מתוך צורך בשליטה, בשל נסיון אישי או חשש מכשלון.
מה האתגרים שהתכניות שלנו לתלמידים פותרות?
מצד אחד – מורים והורים שמשחררים את האחריות ומהצד השני- תלמידים שלומדים לקחת אחריות. תלמיד שלוקח אחריות מגלה יותר מוטיבציה ללימודים, מתעניין יותר, ומרגיש שיש לו את היכולת להגיע להישגים לימודיים
אז תכל'ס, מה יוצא לי מלקיחת אחריות של התלמידים?
- שיפור תחושת המסוגלות של התלמידים וכתוצאה מכך, שיפור המוטיבציה שלהם
- שיתוף פעולה טוב יותר ביניהם, ואיתנו המורים
- אקלים כיתתי טוב יותר
- עצמאות גבוהה יותר
- שיפור ההישגים הלימודיים
מעל 300 בתי ספר בכל שנה
עבודה עם מעל 160,000 תלמידים
חברה מס' 1 בארץ בתחום אסטרטגיות למידה והוראה
לשמחתנו הרבה פסיפס מובילה כיום את התחום של אסטרטגיות הלמידה וההוראה, לאורך השנים הפכנו לחברה מס' 1 בארץ עם עבודה בלמעלה מ-300 בתי ספר בכל שנה, כשעד כה עבדנו מול מעל 160,000 תלמידים.
תכניות האוורסט וה- AI שלנו
מקנות לתלמידים כלים ומיומנויות למידה שמסייעות להם להפוך ללומדים עצמאים אשר לוקחים אחריות בלימודים בפרט ובחיים בכלל. היכולת ללמוד כל דבר שירצו ביעילות ומתוך רצון שלהם היא היכולת החשובה ביותר שבית הספר יכול להעניק להם! התכנים שלנו מדברים בגובה העיניים, פרקטיים, פשוטים ליישום ובעיקר משני מציאות גם למורה וגם לתלמיד. אנחנו באמת מתמקדים בתכניות שמשנות את אופי הלמידה והופכות את התלמידים לאחראים ופעילים יותר!
נ.ב – אם אתם באמת תוהים מה הקשר בין מד טבעות, כלי לייבוש סכו"ם וזעתר, הם כולם נמצאים בתיבות הבריחה היצירתיות שלנו 🙂
מה שהם אמרו...
תודה על התוכן המעשיר, המחובר לתלמידים. תודה על תכנית מפעילה, רלוונטית, מעוררת מחשבה. תודה על תכנית ישומית והתנסותית המובילה להטמעה ותודה מיוחדת על השירות, הזמינות והמענה לכל שאלה והערה מאחלים המשך שיתוף פעולה פורה!
אורנה סומך, עמותת אופנים
אני מבקש להודות לכם על הפעלת תכנית "להגיע לפסגת האוורסט" במסגרת תכנית הכלה והשתלבות. התלמידים קיבלו מפגשים מלאי תוכן וכלים מעשיים להגברת מוטיבציה ולמידה איכותית, המנחה ידע להתאים את ההנחיה לפי אפיון הכיתה ופעל בשיתוף פעולה מלא עם ההנהלה
הרב יוסף שוקרון, מנהל בי"ס ת"ת הדר ישראל
בבית ספר אורט רוגוזין התקיימה תכנית להגיע לפסגת האוורסט. התכנית מבוססת על תכנים מאוד חשובים עבור תלמידים בגילאי חט"ב, מקנה להם כלים להתמודדות עם לחץ, להעלאת המוטיבציה ולזיהוי של קשיים ודרכים להתמודד איתם. שי המנחה מקסימה! מדברת עם הילדים באופן שבו הם מצליחים להבין אותה, נותנת דוגמאות שהם מסוגלים להבין ולעשות בעזרתם הקשרים לנושא הנלמד. יצרה קשר מדהים עם הכיתה. הפעילויות בכל שיעור היו מאתגרות, דרגות הקושי הותאמו בצורה מיטבית, מהקל למאתגר יותר. אהבתי מאוד!
דינה ויגודסקי, סגנית מנהלת חט"ב
הלמידה הייתה משולבת אתגרים, חוויות וערכים וכללה מצגות מושכות את ליבם של התלמידים, תוך כדי התנסות באתגרי למידה, משימות וחדרי בריחה. ההדרכה הייתה מקצועית וברמה גבוהה של מיומנות והעברת החומר.
יגאל לוגסי, מנהל בי"ס ממ"ד נועם בנות צפת
הפעילות מגוונת ומעניינת וגורמת להעלאת הביטחון העצמי ולחשיבה חיובית ושיפור התקשורת הבין אישית. המנחה היה מצוין, העביר את הסדנאות בצורה מעניינת עם חיבור טוב לתלמידים. זו השנה השנייה שבה אנו מקיימים את התוכנית.