יוצאים מן הכלל

 פיתוח הוראה דיפרנציאלית המתאימה את התוכן, התהליך והתוצר לצרכיו והעדפותיו של התלמיד

לקדם את הייחודיות שבכל תלמיד על פי צרכיו ולהצמיח את כל הכיתה ביחד

גם אצלכם זה קורה?

הכיתה גדולה ומגוון התלמידים כה רחב עד שקשה להגיע לכל התלמידים?

אתם מרגישים שלתת את אותו ההסבר, ואת אותה משימה לכל הכיתה זה לא עובד?

אתם מתכננים מערך שיעור מפורט ועשיר אבל בפועל לא מצליחים להעביר את רובו?

אין לכם יכולת להיענות בצורה מיטבית לצרכים הרגשיים של כל התלמידים בלמידה מרחוק או מקרוב?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

תהליך התפתחות מקצועית מלא

הכולל מפגשים איכותיים ומיוחדים

המתמקדים בפיתוח הוראה דיפרנציאלית.

יוצאים מן הכלל - smiling-group-of-young-friends-having-fun-with-outstretched-arms

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

הוראה דיפרנציאלית מבוססת על עבודה עם מגוון תלמידים המרכיבים ביחד כיתה והתאמת ההוראה בהתאם. תהליכי הפיתוח המקצועי שלנו עוסקים רבות בשונות ובהתאמת הלמידה וההוראה בהתאם ללומד והם מהווים יישום הלכה למעשה של הוראה דיפרנציאלית.

  • רוחות של שינוי (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    כיצד מיישמים תהליך כולל ולא שינוי נקודתי

  • שונים אבל ביחד (מפגש אסינכרוני):
    שיטות לשיתוף תלמידים, לגיבוש תרבות למידה ולצמצום פערים

  • יוצאים מן הכלל (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    סדנה חווייתית להכרת סגנונות הלמידה של המורים וכלים לזיהוי אצל התלמידים

  • קירות מדברים (מפגש אסינכרוני):
    סביבה לימודית תומכת הוראה דיפרנציאלית לפיתוח לומד עצמאי

  • הרכבים כיתתיים (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    עבודה יחידנית, עבודה בזוגות ועבודה בקבוצות

  • מה ואיך לומדים? (מפגש אסינכרוני):
    מה לומדים (תוכן) ואיך לומדים (תהליך) בשיטה דיפרנציאלית

  • כל הדרכים מובילות לרומא (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    כיצד מציגים הבנת למידה (תוצר) בדרכים שונות

  • כלים להערכה חלופית (מפגש אסינכרוני):
    כלים להערכת תוצרי למידה שונים

  • סוף הוא תמיד התחלה (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    סיכום, דוגמאות לכלים שיושמו בכיתה, תובנות ורפלקציה

  • הלכה למעשה (מפגש אסינכרוני):
    יישום בפועל של הכלים לצמצום פערים ולהוראה דיפרנציאלית בכיתה

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן לבחור שלושה מהמפגשים הנ”ל או להתבסס על ההצעה שלנו המופיעה מטה והכל במימון מלא של עמותת המורים.

יוצאים מן הכלל - cheerful-teenagers-with-backpacks-and-notebooks-on-white-background

בתהליך זה נלמד כלים לצמצום הפערים שנוצרו ואף התעצמו בתקופת הקורונה. נכיר מגוון שיטות להוראה בכיתה ההטרוגנית, נרכוש שיטות להעביר את האחריות ללמידה לתלמיד, לאפשר חווית הצלחה וגם לא לחשוש וללמוד מכישלון, לתת תחושת שליטה ובחירה ולעודד למידה עצמאית – והכל במימון מלא של משרד החינוך דרך מרכז הפסג”ה ומנהלת ההשתלמויות!

שימו לב

  • תהליך הפיתוח המקצועי מועבר באופן היברידי: כל המפגשים בני 3 שעות לימוד אקדמיות כאשר חלקם מועברים באופן סינכרוני בזום (אפשר גם פנים אל פנים בחדר המורים) וחלקם באופן אסינכרוני.

  • במהלך תהליך הפיתוח המקצועי אנחנו משלבים מגוון רחב של דרכי העברה כדוגמת: למידה באמצעות סימולציות, למידה משיעורים מצולמים, למידת עמיתים, למידה מקוונת, למידה מהצלחות וממחקרי פעולה, למידה חוץ כיתתית, למידה בקבוצות קטנות, למידה מסיפורי מקרה, שימוש ביומני למידה וכלים רפלקטיביים ועוד ועוד.

  • אנחנו שמים דגש מיוחד על הנאה ומקפידים לייצר אווירה טובה משולבת הומור ונותנים מקום גם להפוגה, העצמה ויחס אישי למורים המשתתפים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע”י בית הספר לחדר המורים ולא למורים בודדים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי יותאם לצרכי בית הספר, יתייחס לידע שכבר יש למורים, יתחשב בו ויתן מקום לדגשי ההנהלה וצרכי השעה.

  • התהליך מוכר לגמול, כולל כתיבת עבודה וקבלת ציון והוא עשייני (מייקרי) ויישומי וכולל מרכיב התנסותי משמעותי של המורים בכלים ובתפישות שהם רוכשים.

  • ניתן להעביר את תהליך הפיתוח המקצועי (או חלק ממנו) גם במסגרת “גמישות פדגוגית”.

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן להעביר שלושה מפגשים מתוך תהליך הפיתוח המקצועי במימון מלא של עמותת המורים (מותנה באישור הזכאות ע”י עמותת המורים).

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים מאות השתלמויות מורים ומנהלים בעשרות מרכזי פסג``ה, מתי``א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם בבית הספר את תהליך הפיתוח המקצועי

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.