יוצאים מן הכלל

פיתוח הוראה דיפרנציאלית

לתת מענה לכל תלמיד בהתאם ליכולותיו, כישוריו וצרכיו, כחלק מהכיתה כולה

גם אצלכם זה קורה?

המורים מתלבטים באילו אסטרטגיות הוראה לנקוט בכדי להגיע לכל התלמידים?

המורים זקוקים לכלי הערכה מגוונים בכדי לאפשר לכל תלמיד לבטא את הידע שלו?

המורים מחפשים דרכים להתאים את סביבת הלימוד למגוון התלמידים בכיתה?

המורים מנסים לפצח את הדיפרנציאליות בכיתה?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

תהליך התפתחות מקצועית מלא

הכולל מפגשים איכותיים ומיוחדים

המתמקדים בפיתוח הוראה דיפרנציאלית.

יוצאים מן הכלל - smiling-group-of-young-friends-having-fun-with-outstretched-arms

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

הוראה דיפרנציאלית מבוססת על עבודה עם מגוון תלמידים המרכיבים ביחד כיתה והתאמת ההוראה בהתאם. תהליכי הפיתוח המקצועי שלנו עוסקים רבות בשונות ובהתאמת הלמידה וההוראה בהתאם ללומד והם מהווים יישום הלכה למעשה של הוראה דיפרנציאלית.

בטבלה מטה ריכזנו עבורכם רשימה של 40 מפגשים מתוך תהליכי הפיתוח המקצועי שלנו המתאימים במיוחד לתהליך פיתוח מקצועי הממוקד בהוראה דיפרנציאלית – אתם מוזמנים לבחור את עשרת המפגשים המתאימים לכם ביותר.

  • פיתוח מוטיבציה – מבוא
    מקור ההנעה המוטיבציוני האישי והצגת המודל המוטיבציוני.

  • ניהול מיומנויות הלמידה
    מגלים את סולם סגנונות הלמידה המתאים למורה ולמגוון התלמידים.

  • ניהול המשימות
    הכנת תלמידים למבחנים, מתן שיעורי בית יעילים ועבודה במודל של כיתה הפוכה.

  • תפיסת תפקיד, זה כל הסיפור
    תפיסת תפקיד – בין מורה למנחה, מטרות החינוך.

  • הוראה דיפרנציאלית וסוגי הערכה
    מבוא להערכה והכרות עם כלי הערכה: פורטפוליו, מחוון, יומן למידה, תצפית, שאלונים.

  • התמודדות עם קשיים התנהגותיים ולימודיים, זה כל הסיפור
    סימולציות, ניתוח סיפורי מקרה וסיטואציות מהשטח.

  • כלים להוראה דיפרנציאלית הסובבת את הלמידה
    הקשר בין זמני הלימוד לשיפור יכולות הריכוז, כללים ליצירת סביבת לימוד נכונה, הדרך הנכונה לבניית קבוצות למידה ובחירת שותפים ללמידה, כיצד לבצע למידה אקטיבית וכללים לייעול הזיכרון.

  • סביבת למידה
    ההבדלים בין שיעור בכיתה לשיעור במסדרון ולשיעור בחצר וכו', איתור המאפיינים של סביבות לימוד ובחינת הדרכים לרתימת סביבות הלמידה לקידום למידה משמעותית.

  • מרחבי למידה וירטואליים – חלק שני
    המשך הקניית כלים וירטואליים להוראה ולמידה בהתאם לשונות בין תלמידים.

  • התפקוד הבין אישי – עבודת צוות
    פעילות פיתוח עבודת צוות, שמונת העקרונות לעבודת צוות, גיבוש כלים לעידוד עבודת צוות של התלמידים ומיומנות בחירת וציוות שותפים ללימודים.

  • פיתוח מוטיבציה – זיהוי
    זיהוי הגורמים המוטיבציוניים המניעים את התלמידים ואת המורים.

  • מנהלים מההתחלה ועד הסוף
    כלים לפתיחה מסקרנת ומעוררת של השיעור וכלים אפקטיביים לסיום שיעור מוצלח במיוחד.

  • ניהול העבודה בקבוצות
    הדרך האפקטיבית לבניית קבוצות למידה, הקניית כללי עבודה בקבוצה ובניית תהליכי הערכה לעבודה בקבוצות.

  • פיתוח כיתה מאוחדת ומגובשת, זה כל הסיפור
    התפתחות קבוצה והתפתחות מרכיבי תקשורת מקדמים.

  • הערכה דיפרנציאלית
    תוצרי הערכה אפשריים ושימוש בפרזנטציה בשרות ההערכה.

  • תהליכים רפלקטיביים
    למידה מהצלחות, למידת עמיתים ופיתוח יכולות למידה בהקשר חברתי.

     

  • כלים להוראה דיפרנציאלית הנוגעת בהיבטים נפשיים ורגשיים – חלק ראשון
    הקניית שיטות להרגעה עצמית ושיטות להגברת הביטחון שבהצלחה, הכשרת המורה לזהות ולהתמודד עם מצבי לחץ ועם רגשות שליליים של תלמידים.

  • סדנה לעיצוב מרחבי הכיתה וסביבתה
    סדנה מעשית לפיתוח ועיצוב מרחבי הכיתה בהתאם לנושאי הלימוד לקידום למידה משמעותית.

  • חשיבה יצירתית
    פיתוח והתנסות בחשיבה יצירתית ככלי עבודה להוראה דיפרנציאלית.

  • העצמת החשיבה הרציונלית
    התמודדות עם מחשבות לא רציונליות או הרסניות ושינוי מחשבות מסכלות.

  • כלים לפיתוח מוטיבציה
    הקניית כלים לפיתוח מוטיבציה בהתאם לגורמים המוטיבציוניים השונים.

  • ניהול הכיתה כקבוצה חברתית
    כלים לבניית הכיתה כקבוצה חברתית וליצירת אווירה חיובית כתנאי ללמידה משמעותית.

  • ניהול השונות בכיתה
    ניתוח סוגי האינטליגנציות של התלמידים והתאמת ההוראה בהתאם.

  • פיתוח תקשורת מיטבית, זה כל הסיפור
    פיתוח מיומנויות תקשורת, הקשבה ודיאלוג.

  • משוב דיפרנציאלי
    כיצד לזהות איזה סגנון מישוב מתאים לכל ילד?, כיצד לקיים שיח אישי מקדם למידה? כיצד מעבירים משוב הערכתי?

  • הוראה דיפרנציאלית בתחומי דעת הומאניים
    שיטות לימוד בהתאם לסוג המקצוע, שיטות ללמידת מקצועות מרובי מלל, הכרות עם המודל לכתיבת תשובה מובנית מבלי לאבד את היצירתיות שבכתיבה.

  • כלים להוראה דיפרנציאלית הנוגעת בהיבטים נפשיים ורגשיים – חלק שני
    כלים להתמודדות עם שחיקה של תלמידים, עידוד התמדה והתמודדות עם כישלונות בדרך להצלחה.

  • יציאה אל סביבת הלימוד החוצ-כיתתית
    זיהוי ואפיון סביבות למידה חוצ-כיתתיות (בית התלמיד, רחוב בשכונה, אתרים בעיר וכו'), מאפייני סביבת הלימוד החוצ-כיתתית ודגשים לתכנון למידה חוצ-כיתתית תוך מתן מענה ללמידה בקבוצות הטרוגניות.

  • החוש השישי – תפקודי לומד והוראה דיפרנציאלית
    מאפייני דמות הלומד שמערכת החינוך שואפת לפתח, סקירת תפקודי הלומד ובחינת חמשת הנחות היסוד לחינוך במאה ה- 21.

  • העצמת הגישה הראלית
    גישה אופטימית לעומת גישה פסימית (קביעות, כוללניות, ייחוס, מיקוד שליטה).

  • פיתוח מוטיבציה – נקודת המבט של המורים
    פעילות "התלמיד המושלם" – גיבוש דמותו של התלמיד המוטיבציוני, ודמות המורה כמקור למוטיבציה.

  • ניהול ההוראה
    שיטות לשיפור הישגי תלמידים באמצעות ציפיות גבוהות, שיטות לארגון השיעור בצורה נכונה ודרכים מומלצות לשיתוף תלמידים בשיעור.

  • ניהול התגובות הרגשיות
    הדרכים לניהול סביבת החיים בכיתה, ההיבטים הרגשיים של המורה והתלמידים וכלים להתמודדות עם התנהגויות רגשיות מגוונות.

  • תכנון שיעור מיטבי
    דרכים לפיתוח שיעור המעודד למידה משמעותית, כיצד לוודא שהשיעור שתוכנן מתבצע בפועל וביצוע התנסות בפיתוח שיעור בפועל.

  • פיתוח כישורי הנחייה והובלת דינמיקה קבוצתית, זה כל הסיפור
    פיתוח מיומנויות הנחייה, הדרכה, הובלת דיון.

  • הוראה דיפרנציאלית בתחומי דעת ראליים
    מאפיינים ומשמעויות של למידת מקצועות ראליים.

  • קוביות או לא להיות – שילוב משחק בהוראה ככלי לדיפרנציאליות
    המשחק ככלי לפיתוח למידה משמעותית והתנסות בפיתוח משחקים.

  • מרחבי למידה וירטואליים – חלק ראשון
    למידה סינכרונית וא-סינכרונית, משמעויות וכלים למקסום השימוש בכל סביבה וכלים וירטואליים להוראה ולמידה בהתאם לשונות בין תלמידים.

  • התפקוד הקוגניטיבי
    פעילות העמקה לתפקודי הלומד והתמקדות בתפקוד הקוגניטיבי – פיתוח חשיבה.

  • העצמת הנפש
    התמודדות עם עומס ולחץ, טיפול במורכבות ובמוצפות ופינוי מרחב לצורך בהירות.

יוצאים מן הכלל - cheerful-teenagers-with-backpacks-and-notebooks-on-white-background

במהלך תהליך הפיתוח המקצועי נקנה מגוון רחב של כלים מעשיים לפיתוח הוראה דיפרנציאלית והכל במימון מלא של משרד החינוך דרך מרכז הפסג"ה ומנהלת ההשתלמויות!

שימו לב

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע"י בית הספר לחדר המורים ולא למורים בודדים.

  • התהליך מוכר לגמול וכולל כתיבת עבודה וקבלת ציון.

  • ניתן להעביר את תהליך הפיתוח המקצועי (או חלק ממנו) גם במסגרת "גמישות פדגוגית".

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים מאות השתלמויות מורים ומנהלים בעשרות מרכזי פסג``ה, מתי``א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם בבית הספר את תהליך הפיתוח המקצועי
*ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.