יוצאים מן הכלל

 פיתוח הוראה דיפרנציאלית המתאימה את התוכן, התהליך והתוצר לצרכיו והעדפותיו של התלמיד

לקדם את הייחודיות שבכל תלמיד על פי צרכיו ולהצמיח את כל הכיתה ביחד

גם אצלכם זה קורה?

הכיתה גדולה ומגוון התלמידים כה רחב עד שקשה להגיע לכל התלמידים?

אתם מרגישים שלתת את אותו ההסבר, ואת אותה משימה לכל הכיתה זה לא עובד?

אתם מתכננים מערך שיעור מפורט ועשיר אבל בפועל לא מצליחים להעביר את רובו?

אין לכם יכולת להיענות בצורה מיטבית לצרכים הרגשיים של כל התלמידים בלמידה מרחוק או מקרוב?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

תהליך התפתחות מקצועית מלא

הכולל מפגשים איכותיים ומיוחדים המתמקדים בפיתוח הוראה דיפרנציאלית.

אל תוך המפגשים משולבת תכנית הליווי והתצפיות "יד ביד" – להשבחה ויישום בפועל של התכנים הנלמדים בתהליך הפיתוח המקצועי

יוצאים מן הכלל - smiling-group-of-young-friends-having-fun-with-outstretched-arms

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

הוראה דיפרנציאלית מבוססת על עבודה עם מגוון תלמידים המרכיבים ביחד כיתה והתאמת ההוראה בהתאם. תהליכי הפיתוח המקצועי שלנו עוסקים רבות בשונות ובהתאמת הלמידה וההוראה בהתאם ללומד והם מהווים יישום הלכה למעשה של הוראה דיפרנציאלית.

  • רוחות של שינוי (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    כיצד מיישמים תהליך כולל ולא שינוי נקודתי

  • שונים אבל ביחד (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    שיטות לשיתוף תלמידים, לגיבוש תרבות למידה ולצמצום פערים

  • יוצאים מן הכלל (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    סדנה חווייתית להכרת סגנונות הלמידה של המורים וכלים לזיהוי אצל התלמידים

  • יד ביד – שלב ראשון – מערכי שיעור:
    בשלב זה המורים המשתתפים שולחים למנחה את מערכי השיעור בהתאם לתכנים שהוקנו עד כה בפיתוח המקצועי

  • קירות מדברים (מפגש אסינכרוני):
    סביבה לימודית תומכת הוראה דיפרנציאלית לפיתוח לומד עצמאי

  • יד ביד – שלב שני – מפגש מקדים סינכרוני (בזום):
    סקירת מערך השיעור הרלוונטי לשיעור בו תתקיים התצפית, מתן מישוב למערך עצמו, ביצוע תיאום ציפיות והגדרת תחומי התצפית

  • הרכבים כיתתיים (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    עבודה יחידנית, עבודה בזוגות ועבודה בקבוצות

  • יד ביד – שלב שלישי – תצפית:
    ביצוע תצפיות במהלך השיעורים של המורים

  • אתה פלא (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    לגלות את הייחודיות בכל תלמיד ולהעצים את חוזקותיו

  • כל הדרכים מובילות לרומא (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    כיצד מציגים הבנת למידה (תוצר) בדרכים שונות

  • כלים להערכה חלופית (מפגש אסינכרוני):
    עקרונות ושיטות להערכה חלופית

  • קשה יש רק בלחם (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    כיצד לעזור לתלמידים שלא מאמינים בעצמם וויתרו על הלימודים

  • יד ביד – שלב רביעי – משוב (מפגש סינכרוני בזום):
    שיחה בונה של ניתוח התצפיות, הסקת מסקנות והצעות ייעול

  • סוף הוא תמיד התחלה (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    סיכום, דוגמאות לכלים שיושמו בכיתה, תובנות ורפלקציה

יוצאים מן הכלל - cheerful-teenagers-with-backpacks-and-notebooks-on-white-background

בתהליך זה נלמד כלים לצמצום הפערים שנוצרו ואף התעצמו בתקופת הקורונה. נכיר מגוון שיטות להוראה בכיתה ההטרוגנית, נרכוש שיטות להעביר את האחריות ללמידה לתלמיד, לאפשר חווית הצלחה וגם לא לחשוש וללמוד מכישלון, לתת תחושת שליטה ובחירה ולעודד למידה עצמאית.

את תהליך הפיתוח המקצועי מלווה תכנית "יד ביד" שנועדה להתאים את התכנים שנלמדו למצב בכיתה ולעודד את היישום שלהם בפועל ולאורך זמן. במהלך התצפיות אנחנו עומדים על הקשר שבין מערך השיעור המתוכנן לזה שמועבר בפועל, בראי פיתוח המוטיבציה, אסטרטגיות ההוראה ומיומנויות הלמידה וגם לטובת שיפור היכולות הדידקטיות של המורה.

שימו לב

  • התכנית מאושרת על ידי משרד החינוך בתת הסל מומחה תוכן- פיתוח מקצועי, ייעוץ, ליווי והדרכה ומספרה במערכת גפ"ן הוא: 21187

  • תהליך הפיתוח המקצועי מועבר באופן היברידי: כל המפגשים בני שעתיים וחצי (3 שעות אקדמיות) כאשר חלקם מועברים באופן סינכרוני בזום (אפשר גם פנים אל פנים בחדר המורים) וחלקם באופן אסינכרוני.

  • במהלך תהליך הפיתוח המקצועי אנחנו משלבים מגוון רחב של דרכי העברה כדוגמת: למידת עמיתים, למידה מקוונת, למידה מהצלחות וממחקרי פעולה, למידה חוץ כיתתית, למידה בקבוצות קטנות, למידה מסיפורי מקרה, שימוש ביומני למידה וכלים רפלקטיביים ועוד ועוד.

  • אנחנו שמים דגש מיוחד על הנאה ומקפידים לייצר אווירה טובה משולבת הומור ונותנים מקום גם להפוגה, העצמה ויחס אישי למורים המשתתפים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע"י בית הספר לחדר המורים (לקבוצה של עד 30 משתתפים) ולא למורים בודדים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי יותאם לצרכי בית הספר, יתייחס לידע שכבר יש למורים, יתחשב בו ויתן מקום לדגשי ההנהלה וצרכי השעה.

  • התהליך מוכר לגמול, כולל כתיבת עבודה וקבלת ציון והוא עשייני (מייקרי) ויישומי וכולל מרכיב התנסותי משמעותי של המורים בכלים ובתפישות שהם רוכשים.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם את המפגשים

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים כבר שנים רבות מאות תהליכי פיתוח מקצועי למורים ומנהלים כמו גם תכניות הכלה והשתלבות, מיומנויות למידה ומוטיבציה לתלמידים בעשרות מרכזי פסג"ה, מתי"א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.