Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

מישהו זוכר מפגשים לא וירטואלים עם תלמידים?

קצת לפני שהתחלנו לבצע פעילויות של למידה מרחוק (סינכרוניות וא-סינכרוניות) העברנו סדרת מפגשי "להגיע לפסגת האוורסט" לתלמידי כיתות ד' בבית הספר יסודי אלקלעה - בנצרת.

התלמידים עברו תהליך משמעותי שבמסגרתו הם פיתחו את דרכי החשיבה וגילו יצירתיות רבה מאוד.

אחד המשובים המרגשים שקיבלנו היה מתלמיד שנחשב "בעייתי" עד הפעילות שלנו ולאחריה הוא מרגיש שהוא מבין יותר טוב את עצמו ושגם המורה שלו קיבלה כלים טובים להכיר ולהתמודד עם סגנון הלמידה שלו.

בסיום הפעילות קיבלנו מכתב תודה משמח מרכזת הכלה והשתלבות בבית הספר:

בוקר טוב,
הסדנה מהממת קבלתי הרבה תגובות חיוביות מהמורים ומהתלמידים.
המנחה מיומנת ויש לה כישורים בין אישיים טובים מאוד.
התלמידים רכשו ביטויים חדשים ואסטרטגיות חשיבה.
אנחנו חושבים לאמץ את התוכנית גם בשנה הבאה.
תודה רבה לכם ובאופן מיוחד לוולאא המהממת.
כל טוב,
תומאדר אבראהים

תודה רבה לכל התלמידים שהשתתפו, לרכזת ההכלה - תומאדר אבראהים וכמובן למנחה הנפלאה שלנו שלנו וולאא חמזה דהאמשה.

מקווים לחזור למפגשים פנים אל פנים בקרוב - אבל בינתיים אתם מוזמנים לפנות אלינו לגבי מפגשי למידה מרחוק.

בריאות לכולם!
... קראו עודפחות

מישהו זוכר מפגשים לא וירטואלים עם תלמידים?  קצת לפני שהתחלנו לבצע פעילויות של למידה מרחוק (סינכרוניות וא-סינכרוניות) העברנו סדרת מפגשי להגיע לפסגת האוורסט לתלמידי כיתות ד בבית הספר יסודי אלקלעה - בנצרת.  התלמידים עברו תהליך משמעותי שבמסגרתו הם פיתחו את דרכי החשיבה וגילו יצירתיות רבה מאוד.  אחד המשובים המרגשים שקיבלנו היה מתלמיד שנחשב בעייתי עד הפעילות שלנו ולאחריה הוא מרגיש שהוא מבין יותר טוב את עצמו ושגם המורה שלו קיבלה כלים טובים להכיר ולהתמודד עם סגנון הלמידה שלו.  בסיום הפעילות קיבלנו מכתב תודה משמח מרכזת הכלה והשתלבות בבית הספר:  בוקר טוב,
הסדנה מהממת קבלתי הרבה תגובות חיוביות מהמורים ומהתלמידים.
המנחה מיומנת ויש לה כישורים בין אישיים טובים מאוד. 
התלמידים רכשו ביטויים חדשים ואסטרטגיות חשיבה.
אנחנו חושבים לאמץ את התוכנית גם בשנה הבאה.
תודה רבה לכם ובאופן מיוחד לוולאא המהממת.
כל טוב,
תומאדר אבראהים  תודה רבה לכל התלמידים שהשתתפו, לרכזת ההכלה - תומאדר אבראהים וכמובן למנחה הנפלאה שלנו שלנו וולאא חמזה דהאמשה.  מקווים לחזור למפגשים פנים אל פנים בקרוב - אבל בינתיים אתם מוזמנים לפנות אלינו לגבי מפגשי למידה מרחוק.  בריאות לכולם!Image attachment

הגב בפייסבוק

ולאא בחורה שעובדת עם מטרות יעילות לאחרים שתמיד מתאמצת ורוצה לעשות שינוי כלשהו בכל מקום, כל הכבוד תעלי ותצליחי יותר ויותר Walaa Dahamshe Hamzi

עודכן בתאריך 09/03/20

פסיפס הרצאות- למידה ומוטיבציה

לפני 21 שנה, רן שמשוני ואני (אייל ברנר), הקמנו את פסיפס. היה לנו לקוח אחד (תודה לך אוניברסיטת חיפה - University Of Haifa...) והמון המון זמן פנוי. היינו שני ילדים עם בלורית (אפילו צירפנו לכאן תמונות להוכחה) וחלום לתרום את חלקנו לעולם החינוך.

השתמשנו במילים תמימות כמו ערכים, ביטחון עצמי, מוטיבציה, סגנון למידה ועוד. האמנו באמת ובתמים שאפשר להעצים את תחושת המסוגלות והביטחון העצמי של התלמידים ולהקנות להם כלים ללמידה שישמשו אותם בבית הספר ומחוצה לו. כלים להתמודדות עם אתגרים, כישלונות והתמדה תוך הכרה מתמדת בערכם העצמי.

החודש אנחנו מציינים 21 שנים מאז אותה נקודה, הבלורית כבר נעלמה (למרות שאצל רן עוד יש משהו...), גם הברכיים והגב כבר לא כשהיו... ולשמחתי הרבה אנחנו מזמן כבר לא לבד בפסיפס.

יש לנו צוות משרד נפלא, צוות מנהלים ומדריכים מעולים ואיכותיים, ולקוחות שהם שותפים אמיתיים לדרך ולתהליך. המשותף לכולם הוא אותו ניצוץ בעיניים ואותה התרגשות שביצירת השפעה ממשית על מורים ותלמידים, על מנהלים ועל עובדים ובאופן כללי על היחיד והיחידה, שהם, כפי שנאמר על ידי חכמים ממני, עולם ומלואו.

גם בשנת 2020, כולנו בפסיפס שמחים להצהיר שאנחנו עדיין משתמשים במילים תמימות ומאמינים בכל מאודנו שכל אדם שעובד עם ילדים ובני נוער הוא מחנך, בין אם הוא מורה בבית הספר, ובין אם הוא מאמן כדורסל, מדריכת החוג לאלקטרוניקה, גלישת גלים, שחמט, בלט או כל תחום אחר.

מלבד התמקצעות והוראת תכנים, כל אחד מאלה מלמד את הילדים על אינטראקציות חברתיות, התמדה, התמודדות עם אתגרים וקשיים, עבודת צוות ושיתוף פעולה, התחשבות באחר, הקשבה, נתינה, מקום לביטוי ועוד ערכים וכלים רבים.

כל אחת ואחד מהעוסקים במלאכות החשובות והקשות הללו מהווה דוגמה אישית שמעודדת חיקוי ולמידה מצד הילדים ובני הנוער, וכל אחת ואחד מהם יכול להותיר את חותמו לחיים שלמים בקרב תלמידיו. זוהי אחריות כבדה מצד אחד, אך בעיקר זכות גדולה ויקרת ערך.


בימים אלה ייצא לאור הספר החדש שלנו גם למורה מגיע 100, זהו ספר שמרכז מאה כלי עבודה שניתן להשתמש בהם בהוראה ובהדרכה כדי להעשיר ולייעל את חוויית הלמידה.

לקח לנו ארבע שנים לכתוב את הספר! ובמהלכן עסקנו בכתיבה, עריכה, עיצוב ובדיקות הגהה שחזרו על עצמם במעגלים שנדמה היה שלא יסתיימו לעולם...

מכיוון שבספר משולבים גם 100 ציטוטים הייתי רוצה לתת לכם את האחד שלי בעקבות התהליך הארוך, ארוך, ארוך של כתיבת והפקת הספר הזה:

"לא קיימת הצלחה בעולם של אדם או ארגון, שלא מבוססת על תנועה מתמדת, מאמץ והתמדה", אייל ברנר.

אני מזמין אותך להתרגש איתנו, להיכנס ולהציץ בספר החדש שלנו בכתובת הזו:
bit.ly/331GjOu

אנחנו מציעים את הספר לזמן מוגבל במחיר השקה מיוחד - 50 ש"ח + משלוח לגרסה המודפסת ו 44 ש"ח בגרסת eBook דיגיטלית הזמינה לקריאה באופן מיידי. חשוב לזכור לרשום את קוד הקופון מורה100 בדף הרכישה של הספר המודפס.

אסיים במשפט הנפלא של הסופרת והמשוררת מאיה אנג'לו, משפט שמבהיר ומדגיש עד כמה עבודת החינוך המאתגרת היא זכות גדולה:

"אנשים ישכחו את מה שאמרת, ישכחו את מה שעשית, אבל לעולם לא ישכחו את מה שגרמת להם להרגיש".

תודה לך על שקראת,
לא מובן מאליו מבחינתי,
אייל ברנר - מנכ"ל.
... קראו עודפחות

לפני 21 שנה, רן שמשוני ואני (אייל ברנר), הקמנו את פסיפס. היה לנו לקוח אחד (תודה לך אוניברסיטת חיפה - University Of Haifa...) והמון המון זמן פנוי. היינו שני ילדים עם בלורית (אפילו צירפנו לכאן תמונות להוכחה) וחלום לתרום את חלקנו לעולם החינוך.  השתמשנו במילים תמימות כמו ערכים, ביטחון עצמי, מוטיבציה, סגנון למידה ועוד. האמנו באמת ובתמים שאפשר להעצים את תחושת המסוגלות והביטחון העצמי של התלמידים ולהקנות להם כלים ללמידה שישמשו אותם בבית הספר ומחוצה לו. כלים להתמודדות עם אתגרים, כישלונות והתמדה תוך הכרה מתמדת בערכם העצמי.  החודש אנחנו מציינים 21 שנים מאז אותה נקודה, הבלורית כבר נעלמה (למרות שאצל רן עוד יש משהו...), גם הברכיים והגב כבר לא כשהיו... ולשמחתי הרבה אנחנו מזמן כבר לא לבד בפסיפס.  יש לנו צוות משרד נפלא, צוות מנהלים ומדריכים מעולים ואיכותיים, ולקוחות שהם שותפים אמיתיים לדרך ולתהליך. המשותף לכולם הוא אותו ניצוץ בעיניים ואותה התרגשות שביצירת השפעה ממשית על מורים ותלמידים, על מנהלים ועל עובדים ובאופן כללי על היחיד והיחידה, שהם, כפי שנאמר על ידי חכמים ממני, עולם ומלואו.  גם בשנת 2020, כולנו בפסיפס שמחים להצהיר שאנחנו עדיין משתמשים במילים תמימות ומאמינים בכל מאודנו שכל אדם שעובד עם ילדים ובני נוער הוא מחנך, בין אם הוא מורה בבית הספר, ובין אם הוא מאמן כדורסל, מדריכת החוג לאלקטרוניקה, גלישת גלים, שחמט, בלט או כל תחום אחר.  מלבד התמקצעות והוראת תכנים, כל אחד מאלה מלמד את הילדים על אינטראקציות חברתיות, התמדה, התמודדות עם אתגרים וקשיים, עבודת צוות ושיתוף פעולה, התחשבות באחר, הקשבה, נתינה, מקום לביטוי ועוד ערכים וכלים רבים.  כל אחת ואחד מהעוסקים במלאכות החשובות והקשות הללו מהווה דוגמה אישית שמעודדת חיקוי ולמידה מצד הילדים ובני הנוער, וכל אחת ואחד מהם יכול להותיר את חותמו לחיים שלמים בקרב תלמידיו. זוהי אחריות כבדה מצד אחד, אך בעיקר זכות גדולה ויקרת ערך. 
בימים אלה ייצא לאור הספר החדש שלנו גם למורה מגיע 100, זהו ספר שמרכז מאה כלי עבודה שניתן להשתמש בהם בהוראה ובהדרכה כדי להעשיר ולייעל את חוויית הלמידה.  לקח לנו ארבע שנים לכתוב את הספר! ובמהלכן עסקנו בכתיבה, עריכה, עיצוב ובדיקות הגהה שחזרו על עצמם במעגלים שנדמה היה שלא יסתיימו לעולם...  מכיוון שבספר משולבים גם 100 ציטוטים הייתי רוצה לתת לכם את האחד שלי בעקבות התהליך הארוך, ארוך, ארוך של כתיבת והפקת הספר הזה:  לא קיימת הצלחה בעולם של אדם או ארגון, שלא מבוססת על תנועה מתמדת, מאמץ והתמדה, אייל ברנר.  אני מזמין אותך להתרגש איתנו, להיכנס ולהציץ בספר החדש שלנו בכתובת הזו:
https://bit.ly/331GjOu  אנחנו מציעים את הספר לזמן מוגבל במחיר השקה מיוחד - 50 שח + משלוח לגרסה המודפסת ו 44 שח בגרסת eBook דיגיטלית הזמינה לקריאה באופן מיידי. חשוב לזכור לרשום את קוד הקופון מורה100 בדף הרכישה של הספר המודפס.  אסיים במשפט הנפלא של הסופרת והמשוררת מאיה אנגלו, משפט שמבהיר ומדגיש עד כמה עבודת החינוך המאתגרת היא זכות גדולה:  אנשים ישכחו את מה שאמרת, ישכחו את מה שעשית, אבל לעולם לא ישכחו את מה שגרמת להם להרגיש.  תודה לך על שקראת,
לא מובן מאליו מבחינתי, 
אייל ברנר - מנכל.

הגב בפייסבוק

בהחלט גאוות יחידה וכיף לקחת חלק מהמסע הזה🌹

משתפת,מרגש מאד❤️

גאה להיות חלק מהדבר המדהים שיצרתם

באמת צוות לעניין. שמח שמצאתי אתכם לפני כמעט עשור.

מאוד מאוד מרגש ❤שמחתי להיות חלק מהדבר המופלא הזה כל כך הרבה שנים. בלב אני עדין מרגישה חלק 🌺

שתמשיכו להצליח ולהוביל🙏🙏.. היה לי תענוג להיות חלק מהצוות המיוחד והמקסים הזה.. מתגעגעת המון ❤️❤️

נהדר! בהצלחה!!

וואו אייל כמה זמן עבר פשוט לא יאומן עליות ומורדות קשים וקלים באמת שאפו ענק והספר בכלל הוצאה מדהימה לאנשי החינוך כל הכבוד המון הצלחה בהמשך הדרך

שיתוף מקסים, אייל. דרך חשובה ומעוררת השראה. תמשיכו בטוב שאתם עושים, מגיע ללילדים שלנו ולנו חינוך איכותי, ערכי ומעצים (לא מילים תמימות, יותר מילים של חולמים שהופכים חלומות למציאות). בהצלחה ❣

בהצלחה !! אפשר לשלם בביט ?

השראה למצויינות התמדה ואמונה בדרך . שפו 👌👍

מדהים אייל! כל הכבוד לכם. מעורר השראה

שמחה שמצאתי את דרכי אליכם, גם אם זה רק לאחרונה.

אייל ורונן , צירוף קטלני !! כמובן במובן החיובי ... כיף לעבוד אתכם , מקור לגאווה ולהשראה ... מאחל לכם ולחברת פסיפס " שאני חלק ממנה" המון הצלחות . 👍👍👍👏👏👏🎉🎉🎉

אייל ורן מזלטוב על זוגיות ארוכת שנים❣️ המהות והערכים והאמונה בדרך המיוחדת שלכם - לא השתנו וזה מה שהכי יפה, מעריצה 🌺

איזה ייעוד נפלא ומשמעותי בחרתם לכם.

כתוב מקסים ♡ כל הכבוד ובהצלחה

אייל גם בלי הבלורית אתה משו, שיהיה בהצלחה עם הספר

אייל ורן יקרים, זה כזה יפה וכל הכבוד על המסע הארוך הרצוף חוויות למידה מדהימות.

מרשים ביותר! אייל ברנר העיקר שהנמשים נותרו כשהיו... חחחח

מרגש... חתיכת תקופה.. נראה שמשתבחים כל הזמן. תענוג להיות חלק מזה... משתפת את הפוסט בשמחה

אייל ברנר כל הכבוד חבר ! נ.ב. - גם הקרחת נאה לך

מס' 1

יפה כתבת ! בהצלחה ! אהבתי ת'לוק הצעיר 🙂

תותחים ! בהצלחה עם הספר !

View more comments

גם למורה מגיע 100 - הגיע למשרד 🙂
שירה פותחת לראשונה את אחד הארגזים שהגיעו חמים חמים מבית הדפוס.

תודה לכל מאות המורים וסגלי ההוראה שכבר רכשו את הספר ברכישה מוקדמת עוד לפני שהוא ייצא לאור!

עכשיו אפשר לרכוש אותו לזמן מוגבל הספר במחיר השקה מיוחד:
50 ₪ (במקום 89 ₪) לגרסה המודפסת ו 44 ₪ לגרסת eBook דיגיטלית הזמינה לקריאה באופן מיידי.

לרכישה לחצו כאן:

bit.ly/37eAjCj

* אל תשכחו להשתמש בקוד הקופון מורה100 בהזמנת הגרסה המודפסת
... קראו עודפחות

הגב בפייסבוק

הגיע לי איזה כיף תודה!!!

התחלתי לקרוא הוא ממש טוב

שירה נשמתי...מהמם אפשר מספר טלפון שלך

רכשתי . מלא כלים מעניינים ומועילים . תודה

יש אפשרות לשלוח לי ואשלם בביט?

כל הכבוד שירה 👏👏👏🎉🎉🎉

מרגש!!!

אשמח לארגז

מרגש❣️

Liron Cohen

באיזה ספר מדובר?

דוגמנית הבית..כפרות עלייך♥️

View more comments

רן שמשוני (סמנכ"ל פיתוח והדרכה) התראיין לתומר אביטל משקוף - גוף התקשורת של הציבור ודיבר על חשיבה ביקורתית ואיך לקרוא ולהתמודד עם מידע בעידן הפייק ניוז והרשתות החברתיות.

shkifut.info/2020/02/critic/

שווה קריאה 🙂כולנו נחשפים לחדשות כמעט כל שעה, אך אף אחד מעולם לא לימד אותנו איך לקרוא אותן בצורה ביקורתית. הגיע הזמן לשנות את זה.
**
כל ילד יודע שהתקשורת מציגה רק חלק מהאמת, ופייק ניוז הפך למושג חם – אבל זה רק חלק קטן מהבעיה: עורכים משתמשים בכותרות ובתמונות שמפעילים אצלנו רגשות. עיתונאים מוהלים עובדות בתעמולה, ובעלי עניין בפייסבוק מציגים עצמם כעיתונאים.
**
כל כלי תקשורת מבנה לקוראיו מציאות מסוימת – בכוונה ובלי כוונה – גם אנחנו. לאף אחד מאיתנו אין זמן להפוך לחוקר תקשורת, להכיר את מפת האינטרסים ואת שלל המניפולציות בהן משתמשים הכותבים והעורכים.
**
לכן החלטנו ב"שקוף" לצאת בסדרת כתבות וטיפים במטרה לסייע לכן ולכם לפתח את חוש הקריאה הביקורתית. המטרה: להמשיך לצרוך חדשות, אך גם להבין מה באמת עומד מאחוריהן.

נתחיל בשיחה עם רן שמשוני, מומחה לחשיבה יצירתית: shkifut.info/critic
כתב: Tomer Avital
... קראו עודפחות

רן שמשוני (סמנכל פיתוח והדרכה) התראיין לתומר אביטל משקוף - גוף התקשורת של הציבור ודיבר על חשיבה ביקורתית ואיך לקרוא ולהתמודד עם מידע בעידן הפייק ניוז והרשתות החברתיות.  https://shkifut.info/2020/02/critic/  שווה קריאה :-)

עודכן בתאריך 18/02/20

פסיפס הרצאות- למידה ומוטיבציה

בתחילת השבוע צוות המנחים שלנו, שמנחים בתכנית "אתגרים", נפגש בביה"ס ליזמות OpenValley ביוקנעם למפגש בנושא "פיתוח רעיון מיוזמה ליישום" בהובלת היזם ומנהל בית הספר מר שאול אבידוב.

במהלך היום עסקנו בהכרת האתגרים הפדגוגיים בעתיד, למידת עמיתים במעבר משלב התכנון לשלב היישום ובהעצמת מנחים ומורים בכלי יישום נוספים.

המפגש העשיר את צוות המנחים ברעיונות חדשניים ויצירתיים אשר ישרתו אותם בפעילות מול המורים המנהיגים המשתתפים בתכנית.

תודה רבה לשאול אבידוב וצוות OpenValley על האירוח וההרצאה במרתקת בנושא חדשנות בעולם משתנה.
... קראו עודפחות

קיבלתי 17 במתמטיקה אבל לא מזה התבאסתי...

לכבוד חלוקת תעודות המחצית בבתי הספר אני מזמין אותכם למסע (קצר) בהיסטוריה הפרטית שלי לשיעור מתמטיקה בכיתה י"ב.

עד היום אני זוכר את המורה עומד בכיתה ומחזיק את מחברות הבחינה ואת תחושת הדריכות והצפייה לקראת החזרת הבחינה לאחר שהמורה בדק אותה.

הצפייה שלי הייתה קצרת מועד מאחר והחוברת שעמדה בראש מערום הדפים של המורה הייתה הבחינה שלי. היא הייתה שם לא מכיוון שהייתה הבחינה הכי טובה עם הציון הכי גבוה בכיתה... היא הייתה שם מהסיבה ההפוכה בדיוק.

מה שהטריד אותי לא היה הציון העגול (17) שזכיתי בו ביושר... העניין שהטריד אותי יותר מכל היה יתר תשומת הלב מצד שאר התלמידים בכיתה לציון שקיבלתי. מאחר וקיבלתי את הבחינה ראשון, כל שאר התלמידים בכיתה היו פנויים לשאול אותי כמה קיבלתי ולצפות בארשת פני כאשר אני מקבל את המבחן ורואה את הציון המרשים הזה. איזה כישלון מפואר...

כישלונות הם חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של כולנו. בלי להתאמץ יותר מדי, נוכל וודאי להסכים שכולנו נכשלנו, נכשלים וניכשל עוד פעמים רבות במהלך חיינו. גם התלמידים שלנו טועים ויטעו עוד פעמים רבות וכנראה שחלק מלב העניין בהוראה וחינוך הוא ללמד אותם מה לעשות עם אי ההצלחה תוך שימור רמת מוטיבציה למרות הכישלון.

במקרה שלי הכישלון עצמו לא היה הבעיה. נכשלתי כי לא שלטתי בחומר, או שלא למדתי טוב לבחינה, או שלא למדתי כהלכה בזמן השיעורים, או שכל התשובות נכונות...

החזרת הבחינה אליי, בדרך שהיא התבצעה ולאור הציון שקיבלתי, עוררה בי בעיקר מוטיבציה להיעלם מהכיתה ומהשיעורים עם אותו מורה. אני מאמין שאם המורה היה מחזיר לי את המבחן אחרון (כאשר רוב התלמידים שקועים בבחינה שלהם), או שהיה נותן לי את הבחינה באופן אישי תוך כדי שיחה לפני או אחרי השיעור, או כל רעיון אחר, היה יכול אולי להיווצר דיאלוג חיובי ותהליכי בין המורה לביני ולעודד את המוטיבציה שלי ללמוד ולהצליח.

כך בדיוק גם בעת חלוקת התעודות.
אם נשלב עם חלוקת התעודה שיחה אישית עם התלמידים, נעבור ביחד על התעודה וננתח את ההצלחות והאתגרים, נוכל לנצל את ההזדמנות לצמיחה ולמידה.

חשוב לעשות את השיחה האישית במקום שיתאים ויאפשר שיחה אישית מעמיקה ורגועה שבמהלכה ניתן יהיה לעשות רפלקציה אמיתית על חצי השנה שעברה ולהחליט ביחד מה היעדים לחצי השנה שנותרה ואיך נשיג אותם.

אם ננצל את חלוקת התעודות לשיחה אישית מעמיקה נוכל לקחת כישלון ולהשתמש בו כבסיס לאתגר וליעד לשיפור במחצית שנותרה, נוכל להראות לתלמיד שאנחנו פתוחים להקשבה ולשיח ושאנחנו מעוניינים בהצלחתו ורגישים לתחושותיו.

לפעמים זה ההבדל בין תלמיד שמצליח לעשות שינוי ולהשתפר לבין תלמיד שגורר איתו את הכישלון גם להמשך הדרך.


אמרו את זה קודם, לפניי...
"לא נושא הלמידה עושה למידה אחת חשובה מרעותה, אלא הרוח שבה נלמדה" - ג'ון קלדוול הולט (מחנך וסופר)


אשמח לשמוע איך מתבצעת חלוקת התעודות אצלך בבית הספר וכיצד אתם מנהלים שיח שמקדם למידה וצמיחה.

רוצים לקבל כלים מעשיים לשיפור וגיוון ההוראה בכיתה?
הספר "גם למורה מגיע 100" זמין לרכישה בגרסת eBook דיגיטלית לקריאה מיידית או בגרסה רגילה בהזמנה מוקדמת, לקראת היציאה לאור, במחיר מיוחד.

אני בטוח שהספר יכול לעניין אותך ולתת לך כלים מעשיים לשימוש בכיתה שלך.

ניתן לרכוש את הספר כבר היום ולקבל 100 כלים, טיפים, רעיונות ודגשים לשיפור ההוראה והלמידה בכל כיתה!

לפרטים ורכישה:
bit.ly/37eAjCj
... קראו עודפחות

קיבלתי 17 במתמטיקה אבל לא מזה התבאסתי...  לכבוד חלוקת תעודות המחצית בבתי הספר אני מזמין אותכם למסע (קצר) בהיסטוריה הפרטית שלי לשיעור מתמטיקה בכיתה יב.  עד היום אני זוכר את המורה עומד בכיתה ומחזיק את מחברות הבחינה ואת תחושת הדריכות והצפייה לקראת החזרת הבחינה לאחר שהמורה בדק אותה.  הצפייה שלי הייתה קצרת מועד מאחר והחוברת שעמדה בראש מערום הדפים של המורה הייתה הבחינה שלי. היא הייתה שם לא מכיוון שהייתה הבחינה הכי טובה עם הציון הכי גבוה בכיתה... היא הייתה שם מהסיבה ההפוכה בדיוק.  מה שהטריד אותי לא היה הציון העגול (17) שזכיתי בו ביושר... העניין שהטריד אותי יותר מכל היה יתר תשומת הלב מצד שאר התלמידים בכיתה לציון שקיבלתי. מאחר וקיבלתי את הבחינה ראשון, כל שאר התלמידים בכיתה היו פנויים לשאול אותי כמה קיבלתי ולצפות בארשת פני כאשר אני מקבל את המבחן ורואה את הציון המרשים הזה. איזה כישלון מפואר...  כישלונות הם חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של כולנו. בלי להתאמץ יותר מדי, נוכל וודאי להסכים שכולנו נכשלנו, נכשלים וניכשל עוד פעמים רבות במהלך חיינו. גם התלמידים שלנו טועים ויטעו עוד פעמים רבות וכנראה שחלק מלב העניין בהוראה וחינוך הוא ללמד אותם מה לעשות עם אי ההצלחה תוך שימור רמת מוטיבציה למרות הכישלון.  במקרה שלי הכישלון עצמו לא היה הבעיה. נכשלתי כי לא שלטתי בחומר, או שלא למדתי טוב לבחינה, או שלא למדתי כהלכה בזמן השיעורים, או שכל התשובות נכונות...  החזרת הבחינה אליי, בדרך שהיא התבצעה ולאור הציון שקיבלתי, עוררה בי בעיקר מוטיבציה להיעלם מהכיתה ומהשיעורים עם אותו מורה. אני מאמין שאם המורה היה מחזיר לי את המבחן אחרון (כאשר רוב התלמידים שקועים בבחינה שלהם), או שהיה נותן לי את הבחינה באופן אישי תוך כדי שיחה לפני או אחרי השיעור, או כל רעיון אחר, היה יכול אולי להיווצר דיאלוג חיובי ותהליכי בין המורה לביני ולעודד את המוטיבציה שלי ללמוד ולהצליח.  כך בדיוק גם בעת חלוקת התעודות.
אם נשלב עם חלוקת התעודה שיחה אישית עם התלמידים, נעבור ביחד על התעודה וננתח את ההצלחות והאתגרים, נוכל לנצל את ההזדמנות לצמיחה ולמידה.  חשוב לעשות את השיחה האישית במקום שיתאים ויאפשר שיחה אישית מעמיקה ורגועה שבמהלכה ניתן יהיה לעשות רפלקציה אמיתית על חצי השנה שעברה ולהחליט ביחד מה היעדים לחצי השנה שנותרה ואיך נשיג אותם.  אם ננצל את חלוקת התעודות לשיחה אישית מעמיקה נוכל לקחת כישלון ולהשתמש בו כבסיס לאתגר וליעד לשיפור במחצית שנותרה, נוכל להראות לתלמיד שאנחנו פתוחים להקשבה ולשיח ושאנחנו מעוניינים בהצלחתו ורגישים לתחושותיו.  לפעמים זה ההבדל בין תלמיד שמצליח לעשות שינוי ולהשתפר לבין תלמיד שגורר איתו את הכישלון גם להמשך הדרך. 
אמרו את זה קודם, לפניי...
לא נושא הלמידה עושה למידה אחת חשובה מרעותה, אלא הרוח שבה נלמדה - גון קלדוול הולט (מחנך וסופר) 
אשמח לשמוע איך מתבצעת חלוקת התעודות אצלך בבית הספר וכיצד אתם מנהלים שיח שמקדם למידה וצמיחה.  רוצים לקבל כלים מעשיים לשיפור וגיוון ההוראה בכיתה?
הספר גם למורה מגיע 100 זמין לרכישה בגרסת eBook דיגיטלית לקריאה מיידית או בגרסה רגילה בהזמנה מוקדמת, לקראת היציאה לאור, במחיר מיוחד.  אני בטוח שהספר יכול לעניין אותך ולתת לך כלים מעשיים לשימוש בכיתה שלך.  ניתן לרכוש את הספר כבר היום ולקבל 100 כלים, טיפים, רעיונות ודגשים לשיפור ההוראה והלמידה בכל כיתה!  לפרטים ורכישה: 
http://bit.ly/37eAjCj

הגב בפייסבוק

السلام عليكم بوكر توف بي شلوم لكلام شبوع توف صباح الخير شلوم

تم

עודכן בתאריך 04/02/20

פסיפס הרצאות- למידה ומוטיבציה

אתמול (04/02/2020) קיימנו פגישת סטטוס של תכנית "אתגרים" לפיתוח והעצמת מנהיגות ביניים בבתי הספר בחברה הערבית.

במהלך הפגישה הצגנו את רציונל התכנית והתפתחותה לאורך ארבעת שנות הפעלתה ועד כאן. הראינו דוגמאות למנהיגות מחוללת שינוי, למידת עמיתים בצוותי המנהיגות ודרכים להתמודדות עם קשיים שמתעוררים לאורך הדרך.

במסגרת המפגש דנו בתובנות ובדרכים להמשיך לפתח מנהיגות ביניים פורצת דרך.

תודה רבה למר יוסף חמדן, המפקח על הפיתוח המקצועי בחברה ערבית במשרד החינוך על שיתוף הפעולה ארוך השנים והאמון, לגב' חנה הררי, הממונה על ההתפתחות המקצועית, מבצעים פדגוגיים במשרד החינוך, על המילים החמות והתובנות להמשך הדרך, למר אחמד אסדי, מתכלל תכנית אתגרים במשרד החינוך על הזמינות לכל צורך או רעיון ולגב' עואטף אבו חיה, מדריכת תכנית אתגרים מחוז צפון במשרד החינוך.

בנוסף, תודה רבה גם לצוות שלנו שמוביל את התכנית: רן שמשוני, סמנכ"ל פיתוח והדרכה, מר רונן איציק, מנהל תכנית אתגרים בפסיפס, לצוות המנהיג: הדר, סקרלט, תמר וג'ני ולכל המנחים בתכנית שעושים ככל יכולתם למען הצלחת פיתוח מנהיגות הביניים.

היה מפגש מעניין ומלמד מאוד ואנחנו שמחים להמשיך ולהרחיב את העבודה המשותפת.
... קראו עודפחות

לאחרונה העברנו מפגש בנושא חשיבה יצירתית בעמותת Yedidut Toronto ידידות טורונטו העוסקת בהעצמת אוכלוסיות מהפריפריה החברתית בישראל. העמותה מזהה פערים ברשת הביטחון החברתית שמעניקים המדינה וארגוני המגזר השלישי ומפתחת מודלים חדשים ואפקטיביים למתן מענה מתאים.

הייתה פעילות מעניינת ומשמחת מאוד ובסיומה קיבלנו משוב מעולה מהמשתתפים:

"עופר כל הכבוד ותודה על היחס המכבד ומאיר הפנים לכל אחד ולכל רעיון, זה נותן ביטחון עצמי ורצון להשתתף ולהרוויח ידע וכלים!"

"באופן כללי בחרתי בקורס הזה כי אני חושב שבכל דבר, החשיבה היא המנוע הכי חשוב, ואכן הקורס תרם לי המון והספקתי לשתף חברים ומשפחה בתכני הקורס והדבר עורר התלהבות יתרה אז תודה ענקית על הקורס המצוין."

"ברצוני לומר תודה רבה לעופר המרצה וכן לצוות חרדים באקדמיה. על פעילות כל כך מדויקת, כל כך רלוונטית לכל צעד בחיינו ולא בהכרח רק "בלימודים", אלא אבני דרך משמעותיות להמשך החיים בכלל ובכיוון המקצועי-טכנולוגי בפרט. היה כיף ומעשיר מאוד. תודה רבה!!!"

"תודה לך! נהניתי בזמן הסדנה, וההנאה ממשיכה גם לאחריה."

תודה רבה לכל המשתתפים הנפלאים, למנחה שלנו עפר לוי שהעביר את הפעילות וכמובן לעמותת Yedidut Toronto ידידות טורונטו

רוצים שנעביר גם אצלכם פעילות של חשיבה יצירתית? בשמחה! צרו איתנו קשר: 04-6288838, Office@psifas.co.il
... קראו עודפחות

לאחרונה העברנו מפגש בנושא חשיבה יצירתית בעמותת Yedidut Toronto ידידות טורונטו העוסקת בהעצמת אוכלוסיות מהפריפריה החברתית בישראל. העמותה מזהה פערים ברשת הביטחון החברתית שמעניקים המדינה וארגוני המגזר השלישי ומפתחת מודלים חדשים ואפקטיביים למתן מענה מתאים.  הייתה פעילות מעניינת ומשמחת מאוד ובסיומה קיבלנו משוב מעולה מהמשתתפים:  עופר כל הכבוד ותודה על היחס המכבד ומאיר הפנים לכל אחד ולכל רעיון, זה נותן ביטחון עצמי ורצון להשתתף ולהרוויח ידע וכלים!  באופן כללי בחרתי בקורס הזה כי אני חושב שבכל דבר, החשיבה היא המנוע הכי חשוב, ואכן הקורס תרם לי המון והספקתי לשתף חברים ומשפחה בתכני הקורס והדבר עורר התלהבות יתרה אז תודה ענקית על הקורס המצוין.  ברצוני לומר תודה רבה לעופר המרצה וכן לצוות חרדים באקדמיה. על פעילות כל כך מדויקת, כל כך רלוונטית לכל צעד בחיינו ולא בהכרח רק בלימודים, אלא אבני דרך משמעותיות להמשך החיים בכלל ובכיוון המקצועי-טכנולוגי בפרט. היה כיף ומעשיר מאוד. תודה רבה!!!  תודה לך! נהניתי בזמן הסדנה, וההנאה ממשיכה גם לאחריה.  תודה רבה לכל המשתתפים הנפלאים, למנחה שלנו עפר לוי שהעביר את הפעילות וכמובן לעמותת Yedidut Toronto ידידות טורונטו  רוצים שנעביר גם אצלכם פעילות של חשיבה יצירתית? בשמחה! צרו איתנו קשר: 04-6288838, Office@psifas.co.il

מזה כחצי שנה אני כותב לכם על הספר החדש שלנו "גם למורה מגיע 100" ובכל פעם אני אומר שהנה אוטוטו... ממש עוד רגע... עוד חודש אחד... ממש מעבר לפינה... והספר יוצא לאור, והנה גם החודש אני חוזר על אותן מילים, אולי עם ניסוח חדש ותקווה פועמת מכיוון שעותק השמש עושה את דרכו מבית הדפוס בירושלים ממש ברגעים אלה.

זה לא הספר הראשון שאנחנו כותבים ומוציאים לאור, אבל בכל פעם הקטע המפתיע והמצחיק (או עצוב, תלוי מתי שואלים אותי...) הוא שזמן כתיבת הספר (שלקח בפועל קרוב לשנתיים) זהה לזמן שלוקח להפיק את הספר עד למוצר המוגמר שיגיע אלינו (ואליכם) ממש בקרוב 🙂

אחרי התהליך היצירתי, שמונע מכוחות מוטיבציוניים שונים ומרגשים, מגיעים שלבים שהם הרבה יותר טכניים, כמו למשל הגהות חוזרות ונשנות שתמיד מתגלות בהן טעויות, עריכה לשונית שמחייבת ניסוחים חדשים ובמקרים רבים אף כתיבה מחדש של פרקים ואפילו החלפתם ברעיון וטקסט אחר, עיצוב הספר החל מן הכריכה ועד בכלל, עוד הגהות, הכנת גרסה דיגיטלית, עוד קצת הגהות, בניית עמודי הספר באתר, קבלת עותק שמש, עוד הגהות... ולבסוף, הדפסה, משלוח של כל העותקים למשרד ומשלוח ללקוחות שכבר רכשו את הספר במחיר מיוחד בהזמנה מוקדמת (כפיים).

האמת שהתובנה הזו גורמת לי לכבד כל מוצר שאני פוגש בחלונות הראווה. לא משנה אם זה ספר ילדים שכולל טקסט ואיורים שבוודאי דרשו אינספור גרסאות, מנורה מעוצבת שמישהו טרח ובנה עשרות מודלים שלה עד שהגיע לזו שאנחנו רואים בחלון, משחק קלפים שהתחיל כרעיון גולמי עשר שנים קודם לכן ועוד ועוד.

צעד צעד

לכל המוצרים הללו יש מכנה משותף והוא שהיוצרים לא התייאשו באמצע הדרך, אלא המשיכו לחלום ולעשות עד שהמוצר הפך עובדה.

זה לא תמיד פשוט, כשהחלק היצירתי נגמר מתחילים חלקים טכניים, שחלקם משמימים, הדורשים משמעת עצמית אל מול הרצון לעשות כל דבר אחר... אבל, התיאור שתיארתי אודות הספר מתאים ל"מיליון" מצבים בחיים שבהם אנו נדרשים לצעוד לאורך נתיב עם עליות, מורדות ושלל אתגרים בדרך.

לא משנה אם זאת פעולה פשוטה כמו לבדוק לפני שאנחנו מגישים את הבחינה שעמלנו עליה בשעה האחרונה, או להקדיש את פרק הזמן המתאים ללמידה לפני בחינת הבגרות במקצוע שאנחנו לומדים כבר שנים, או להתחיל את המחצית השנייה של שנת הלימודים אחרי חופשת פסח, עם כל האנרגיה שזה דורש מאיתנו. ואחרון חביב, כי אמא שלי ביקשה ממני להוסיף, לעשות כלים ולא לנקות את הכיור...

כל פעולה כזו דורשת מאיתנו לגייס את המוטיבציה, להתמודד עם הצדדים הפחות קלים או נעימים של המשימה ולקדם אותה גם כאשר היא תקועה ולא זזה.

אם נעבוד בשיטת "צעד צעד" נוכל להתמקד בכל פעם בצעד שלפנינו מבלי להתמודד עם "כאב הראש" של כל השלבים שנצטרך לעשות בהמשך.

אפשר לקרוא עוד על הכלי "צעד צעד" בספר "גם למורה מגיע 100".

אגב, עדיין ניתן לרכוש את הספר בהזמנה מוקדמת במחיר מיוחד ולקבל את הספר מיד לאחר שייצא לאור. כל מה שצריך לעשות זה לרשום את קוד הקופון בהצלחה20 בדף הרכישה כאן:
bit.ly/36fJoLi

מאחר והספר ייצא לאור ממש בקרוב - כדאי למהר ולהזמין אותו כבר עכשיו. אחרי שהספר ייצא לאור המחיר יעלה.


שתהיה שנה אזרחית טובה,
... קראו עודפחות

מזה כחצי שנה אני כותב לכם על הספר החדש שלנו גם למורה מגיע 100 ובכל פעם אני אומר שהנה אוטוטו... ממש עוד רגע... עוד חודש אחד... ממש מעבר לפינה... והספר יוצא לאור, והנה גם החודש אני חוזר על אותן מילים, אולי עם ניסוח חדש ותקווה פועמת מכיוון שעותק השמש עושה את דרכו מבית הדפוס בירושלים ממש ברגעים אלה.  זה לא הספר הראשון שאנחנו כותבים ומוציאים לאור, אבל בכל פעם הקטע המפתיע והמצחיק (או עצוב, תלוי מתי שואלים אותי...) הוא שזמן כתיבת הספר (שלקח בפועל קרוב לשנתיים) זהה לזמן שלוקח להפיק את הספר עד למוצר המוגמר שיגיע אלינו (ואליכם) ממש בקרוב :-)  אחרי התהליך היצירתי, שמונע מכוחות מוטיבציוניים שונים ומרגשים, מגיעים שלבים שהם הרבה יותר טכניים, כמו למשל הגהות חוזרות ונשנות שתמיד מתגלות בהן טעויות, עריכה לשונית שמחייבת ניסוחים חדשים ובמקרים רבים אף כתיבה מחדש של פרקים ואפילו החלפתם ברעיון וטקסט אחר, עיצוב הספר החל מן הכריכה ועד בכלל, עוד הגהות, הכנת גרסה דיגיטלית, עוד קצת הגהות, בניית עמודי הספר באתר, קבלת עותק שמש, עוד הגהות... ולבסוף, הדפסה, משלוח של כל העותקים למשרד ומשלוח ללקוחות שכבר רכשו את הספר במחיר מיוחד בהזמנה מוקדמת (כפיים).  האמת שהתובנה הזו גורמת לי לכבד כל מוצר שאני פוגש בחלונות הראווה. לא משנה אם זה ספר ילדים שכולל טקסט ואיורים שבוודאי דרשו אינספור גרסאות, מנורה מעוצבת שמישהו טרח ובנה עשרות מודלים שלה עד שהגיע לזו שאנחנו רואים בחלון, משחק קלפים שהתחיל כרעיון גולמי עשר שנים קודם לכן ועוד ועוד.  צעד צעד  לכל המוצרים הללו יש מכנה משותף והוא שהיוצרים לא התייאשו באמצע הדרך, אלא המשיכו לחלום ולעשות עד שהמוצר הפך עובדה.  זה לא תמיד פשוט, כשהחלק היצירתי נגמר מתחילים חלקים טכניים, שחלקם משמימים, הדורשים משמעת עצמית אל מול הרצון לעשות כל דבר אחר... אבל, התיאור שתיארתי אודות הספר מתאים למיליון מצבים בחיים שבהם אנו נדרשים לצעוד לאורך נתיב עם עליות, מורדות ושלל אתגרים בדרך.  לא משנה אם זאת פעולה פשוטה כמו לבדוק לפני שאנחנו מגישים את הבחינה שעמלנו עליה בשעה האחרונה, או להקדיש את פרק הזמן המתאים ללמידה לפני בחינת הבגרות במקצוע שאנחנו לומדים כבר שנים, או להתחיל את המחצית השנייה של שנת הלימודים אחרי חופשת פסח, עם כל האנרגיה שזה דורש מאיתנו. ואחרון חביב, כי אמא שלי ביקשה ממני להוסיף, לעשות כלים ולא לנקות את הכיור...  כל פעולה כזו דורשת מאיתנו לגייס את המוטיבציה, להתמודד עם הצדדים הפחות קלים או נעימים של המשימה ולקדם אותה גם כאשר היא תקועה ולא זזה.  אם נעבוד בשיטת צעד צעד נוכל להתמקד בכל פעם בצעד שלפנינו מבלי להתמודד עם כאב הראש של כל השלבים שנצטרך לעשות בהמשך.  אפשר לקרוא עוד על הכלי צעד צעד בספר גם למורה מגיע 100.  אגב, עדיין ניתן לרכוש את הספר בהזמנה מוקדמת במחיר מיוחד ולקבל את הספר מיד לאחר שייצא לאור. כל מה שצריך לעשות זה לרשום את קוד הקופון בהצלחה20 בדף הרכישה כאן:
http://bit.ly/36fJoLi  מאחר והספר ייצא לאור ממש בקרוב - כדאי למהר ולהזמין אותו כבר עכשיו. אחרי שהספר ייצא לאור המחיר יעלה. 
שתהיה שנה אזרחית טובה,

עודכן בתאריך 01/01/20

פסיפס הרצאות- למידה ומוטיבציה

... קראו עודפחות

יום המורה שמח!
זאת הזדמנות נפלאה להודות לכל המורים, המנהלים וסגלי ההוראה.

לכבוד יום המורה בצענו בשבועות האחרונים עשרות מפגשי הערכה ותודה לכל המורים שלוקחים חלק בתהליכי הפיתוח המקצועי שאנחנו מעבירים.

המפגשים היו משמחים ומרגשים מאוד ובמהלכם המורים שיתפו וסיפרו על מורים שהשפיעו עליהם בתור תלמידים, על ההשפעה המדהימה שיש להם כמורים על התלמידים שלהם ובעיקר חייכו ושמחו על ההזדמנות לחגוג את יום המורה ביחד.

אנחנו מצרפים לפה את תכנו של המכתב שאלברט קאמי (סופר ופילוסוף צרפתי) שלח למורה שלו, מר ז'רמן, לאחר שזכה בפרס נובל לספרות:

"מר ז'רמן היקר,
נתתי להמולה שהקיפה אותי בימים אלה לשכוך מעט ועכשיו אני פונה אליך, לומר לך דברים שיוצאים מן הלב.
חלקו לי כבוד גדול מדי, שלא רדפתי ולא ביקשתי לי.
אבל כשקיבלתי את הבשורה, הראשון שחשבתי עליו, אחרי אמי, היית אתה.

בלעדיך, בלי היד החמה הזאת שהושטת לילד הקטן העני שהייתי,
בלי תלמודך, והדוגמה שנתת, לא היה קורה דבר מכל אלה.

אינני עושה עניין גדול מסוג זה של כבוד.
אבל זו הזדמנות, מכל מקום, לומר לך מה היית, ועודך בשבילי,
ולהבטיח לך שמאמציך, עבודתך, והנדיבות שהשקעת בה,
עודם חיים בלבו של אחד מתלמידיך הקטנים,
שלמרות שנותיו לא חדל להיות תלמידך המכיר לך טובה.
אני מחבק אותך בכל כוחי.

אלבר קאמי"

מרגש ומדוייק כל כך!

יום המורה שמח!!
... קראו עודפחות

הגב בפייסבוק

وقت سعيد

חילי טרופר, ברכה לכל אנשי החינוך ליום המורה: www.facebook.com/116683511824305/posts/1452658061560170/

Elham Wajeh Tamesh

כתבה שלנו בהגיע זמן חינוך והפעם על הניסיון של המנחה ומנהל תכנית "אתגרים" אצלנו, רונן איציק, כמורה בחטיבת ביניים ומה אפשר ללמוד ממנו על ההזדמנות האדירה בחטיבת הביניים גם למורים וגם לתלמידים.

bit.ly/middleschoolsPsifas

נשמח לשמוע את דעתכם 🙂החומר לא עניין את התלמידים, הם לא נהנו מהשיעורים ולא התרשמו ממני או מהמצגות האינטראקטיביות בהן השתמשתי. חשתי שכל מאמצי להשקיט את הכיתה ולהיכנס לאווירה לימודית כשלו לחלוטין ולאחר שיחה עם מנהלת חטיבת הביניים נפלה בי תובנה משמעותית – אני לא רלוונטי!. להמשך מאמרו של Col res. Ronen Itsik - רונן איציק על ההזדמנויות בחטיבת הביניים>> bit.ly/middleschoolsPsifas
פסיפס הרצאות- למידה ומוטיבציה
... קראו עודפחות

כתבה שלנו בהגיע זמן חינוך והפעם על הניסיון של המנחה ומנהל תכנית אתגרים אצלנו, רונן איציק, כמורה בחטיבת ביניים ומה אפשר ללמוד ממנו על ההזדמנות האדירה בחטיבת הביניים גם למורים וגם לתלמידים.  http://bit.ly/middleschoolsPsifas  נשמח לשמוע את דעתכם :-)

הנה וידוי קטן - אני אוהב תאריכים...
עבריים או לועזיים זה כבר עניין של אמונה, הרגלים ומסורת,
אבל באופן כללי יש משהו בתאריכים שעוזר לי לעצור לרגע את השגרה
ולחשוב לאן אני הולך.

ימי הולדת מצד אחד, ימי אזכרה וזיכרון מצד שני, תחילת או סוף שנה, מעבר לכיתה חדשה או לבית ספר, תחילת שנת לימודים אקדמית, טיול לפריז, אמסטרדם, תאילנד או הודו, אירועים משמעותיים שהתרחשו בארץ ובעולם, מלחמות שפרצו או שלום שנחתם, הילדים שעולים לכיתה א' או לחטיבה ובכלל, מעבר דירה או עיר או ארץ, אחיינים שנולדים, חברים שמתחתנים או מחתנים את ילדיהם (כן... כבר הגעתי לגיל...) ועוד.

רגע לפני שדצמבר מסתיים ומסמן לי שהנה חולפת לה שנה, ואולי עם המעבר לשנת 2020 אפשר גם קצת לחשוב על העשור שחלף וקצת על העשור שבדרך.


אז כמו ילד טוב פתח תקוה לקחתי דף והתחלתי לרשום בנקודות את העשור האחרון. בשניות הראשונות קפצו לי בעיקר האירועים הגדולים והדרמטיים כמו לידתה של בתי הקטנה, חגיגת בר המצווה של הבן הגדול, הפרידה העצובה מאבי זכרו לברכה ועוד כמה ענייני בתי חולים, הגורה החדשה שהגיעה אלינו זה עתה ואוכלת נעליים, ספות ומשקופים של דלתות (לך תבין...).

האירועים הגדולים הללו צפו ועלו מעצמם ולאחריהם הגיעו אלו הקטנים יותר. נקודות זמן שסימלו משהו או שקרה בהן משהו, החלטה שקיבלתי, התחלה של לימודים, חוג או תחביב, התקדמות ושינויים בעבודה, מימוש עצמי ומה זה בכלל אומר לי ועוד.

אחרי העבר עברתי לעתיד, ניסיתי לכתוב על הדף מספר נקודות שהייתי רוצה שיהיו בחיי בשנה הקרובה, חלקן מוחשיות וחלקן רגשיות והתנהגותיות.

כתבתי לא מעט נקודות אך הראשונה שנכתבה מעצמה הייתה:

להיות אותנטי.

אני עוד לא בטוח שאני ממש מבין איך אני עושה את זה,
איך אפשר ללמד את עצמך להיות קצת יותר נאמן לעצמך,
לדעת להשמיע את הקול שלך גם כשברקע יש חשש שמישהו לא יאהב את זה,
לדעת ללכת בנתיב הנכון לך תוך שמירה על המרקם העדין והטוב של הסביבה בה אתה חי.

מסתבר, שגם בגילי יש לי עוד דרך 🙂


אני מזמין אתכם לחשוב על סיום השנה שלכם,
על הדברים שעשיתם ועל הדברים שרציתם,
על חלומות שנשארו ועל חלומות שזקוקים לעדכון ולהתאמה למי שאתם היום.


ואם כבר אנחנו מדברים על תאריכים,
אני מצרף כלי נפלא ליצירת סקרנות ועניין בלמידה שנקרא מה (עוד) קרה באחד בספטמבר? גם הכלי הזה לקוח מתוך הספר שלנו "גם למורה מגיע 100".

כדי להדגים את הכלי, נבחר בתאריך שמוכר היטב לכל תלמידה ותלמיד במערכת החינוך הממלכתית בישראל, וגם להורים ולמורים: אחד בספטמבר.

כידוע לכול, באחד בספטמבר נפתחת שנת הלימודים.

אבל... בתאריך הזה קרו בעבר כל מיני דברים:

באחד בספטמבר 1891 נולד הצייר הישראלי יוסף זריצקי.

באחד בספטמבר 1897 נחנכה בבוסטון הרכבת התחתית הראשונה בצפון אמריקה.

באחד בספטמבר 1939 פרצה מלחמת העולם השנייה, עם פלישת גרמניה הנאצית לפולין.

באחד בספטמבר 1946 נולד הזמר הישראלי שלום חנוך.

באחד בספטמבר 1959 התחילו לבנות בסמוך לדימונה "בית חרושת לטקסטיל"...

באחד בספטמבר 1972 הפך בובי פישר לאלוף העולם בשחמט.



הכלי מציג דרך נחמדה ומקורית ללימוד היסטוריה, דרך שיכולה להתבסס על למידה עצמאית ועל איתור מידע במרשתת אודות אירועים היסטוריים שונים.

באמצעות הכלי אנחנו מעוררים סקרנות ומספקים מבט רחב על ציר הזמן, תוך קישור והשוואה בין אירועים שהתרחשו באותו היום בשנים שונות.


להלן כמה דרכים אפשריות להפעלת הכלי:

למידה על מה שקרה בתאריך שבו מתקיים השיעור בשנים עברו.
יצירת שרשרת של אירועים שמתחברים זה לזה דרך תאריך מסוים, כגון תאריך יום ההולדת שלנו (לדוגמה: ב-31 במאי נולד אייל ברנר, באותו תאריך בשנת 1809 נפטר המלחין יוזף היידן שנולד ב-31 במרץ וביום הולדתו...).
כתיבת ערך בוויקיפדיה על אירוע משמעותי לפי בחירה.
הכנת פתקים עם אירועים שונים ומיקומם על גבי ציר זמן.


אה, ועוד דבר קטן: אנחנו יכולים לנצל את ההזדמנות ולשתף את התלמידים באירועים היסטוריים שהתרחשו בימי חיינו, למשל לספר להם מה קרה באחד בספטמבר כשאנחנו היינו ילדים, או לספר על אירועים חשובים שהתרחשו בארץ או בעולם בתאריך יום ההולדת שלנו, וכן הלאה.



אמרו את זה קודם, לפניי...
"כל המאמין שלא ניתן לשנות את ההיסטוריה, מעולם לא ניסה לכתוב את ספר הזיכרונות שלו." - דוד בן-גוריון

ועכשיו לכמה הודעות:

1. במהלך חודש נובמבר קיימנו ביחד עם מכון אדלר וובינר מרתק אודות הכלה והשתלבות - מי שלא הצליח להגיע לשידור החי מוזמן לצפות בהקלטה בקלות וללא עלות. כל מה שצריך לעשות זה להירשם כאן:

bit.ly/36wqQY5

2. הספר החדש שלנו, גם למורה מגיע 100, נמצא בשלבי הגהה אחרונים!!!

ממש בעוד רגע הוא חוזר למעצבים ומשם אחרי תיקונים עובר לבית הדפוס לטובת עותק שמש (עותק דמוי ספר שמטרתו הגהה ועוד קצת תיקונים, ומשם אפשר להתקדם להדפסה).

מרגש.

אני מזכיר שניתן לרכוש את הספר בהזמנה מוקדמת במחיר מיוחד כבר עכשיו ולקבל את הספר מיד לאחר שייצא לאור. כל מה שצריך לעשות זה לרשום את קוד הקופון בהצלחה20 בדף הרכישה כאן:

bit.ly/36fJoLi

נצלו את ההזדמנות לקבל את הספר המעולה הזה ובמחיר מיוחד.


שיהיה חודש טוב וגשום - למי שאוהב גשם... 🙂

ויום המורה שמח!!
... קראו עודפחות

הנה וידוי קטן - אני אוהב תאריכים...
עבריים או לועזיים זה כבר עניין של אמונה, הרגלים ומסורת,
אבל באופן כללי יש משהו בתאריכים שעוזר לי לעצור לרגע את השגרה
ולחשוב לאן אני הולך.  ימי הולדת מצד אחד, ימי אזכרה וזיכרון מצד שני, תחילת או סוף שנה, מעבר לכיתה חדשה או לבית ספר, תחילת שנת לימודים אקדמית, טיול לפריז, אמסטרדם, תאילנד או הודו, אירועים משמעותיים שהתרחשו בארץ ובעולם, מלחמות שפרצו או שלום שנחתם, הילדים שעולים לכיתה א או לחטיבה ובכלל, מעבר דירה או עיר או ארץ, אחיינים שנולדים, חברים שמתחתנים או מחתנים את ילדיהם (כן... כבר הגעתי לגיל...) ועוד.  רגע לפני שדצמבר מסתיים ומסמן לי שהנה חולפת לה שנה, ואולי עם המעבר לשנת 2020 אפשר גם קצת לחשוב על העשור שחלף וקצת על העשור שבדרך.  אז כמו ילד טוב פתח תקוה לקחתי דף והתחלתי לרשום בנקודות את העשור האחרון. בשניות הראשונות קפצו לי בעיקר האירועים הגדולים והדרמטיים כמו לידתה של בתי הקטנה, חגיגת בר המצווה של הבן הגדול, הפרידה העצובה מאבי זכרו לברכה ועוד כמה ענייני בתי חולים, הגורה החדשה שהגיעה אלינו זה עתה ואוכלת נעליים, ספות ומשקופים של דלתות (לך תבין...).  האירועים הגדולים הללו צפו ועלו מעצמם ולאחריהם הגיעו אלו הקטנים יותר. נקודות זמן שסימלו משהו או שקרה בהן משהו, החלטה שקיבלתי, התחלה של לימודים, חוג או תחביב, התקדמות ושינויים בעבודה, מימוש עצמי ומה זה בכלל אומר לי ועוד.  אחרי העבר עברתי לעתיד, ניסיתי לכתוב על הדף מספר נקודות שהייתי רוצה שיהיו בחיי בשנה הקרובה, חלקן מוחשיות וחלקן רגשיות והתנהגותיות.  כתבתי לא מעט נקודות אך הראשונה שנכתבה מעצמה הייתה:  להיות אותנטי.  אני עוד לא בטוח שאני ממש מבין איך אני עושה את זה,
איך אפשר ללמד את עצמך להיות קצת יותר נאמן לעצמך,
לדעת להשמיע את הקול שלך גם כשברקע יש חשש שמישהו לא יאהב את זה,
לדעת ללכת בנתיב הנכון לך תוך שמירה על המרקם העדין והטוב של הסביבה בה אתה חי.  מסתבר, שגם בגילי יש לי עוד דרך :-)  אני מזמין אתכם לחשוב על סיום השנה שלכם,
על הדברים שעשיתם ועל הדברים שרציתם,
על חלומות שנשארו ועל חלומות שזקוקים לעדכון ולהתאמה למי שאתם היום.  ואם כבר אנחנו מדברים על תאריכים,
אני מצרף כלי נפלא ליצירת סקרנות ועניין בלמידה שנקרא מה (עוד) קרה באחד בספטמבר? גם הכלי הזה לקוח מתוך הספר שלנו גם למורה מגיע 100.  כדי להדגים את הכלי, נבחר בתאריך שמוכר היטב לכל תלמידה ותלמיד במערכת החינוך הממלכתית בישראל, וגם להורים ולמורים: אחד בספטמבר.  כידוע לכול, באחד בספטמבר נפתחת שנת הלימודים.  אבל... בתאריך הזה קרו בעבר כל מיני דברים:  באחד בספטמבר 1891 נולד הצייר הישראלי יוסף זריצקי.  באחד בספטמבר 1897 נחנכה בבוסטון הרכבת התחתית הראשונה בצפון אמריקה.  באחד בספטמבר 1939 פרצה מלחמת העולם השנייה, עם פלישת גרמניה הנאצית לפולין.  באחד בספטמבר 1946 נולד הזמר הישראלי שלום חנוך.  באחד בספטמבר 1959 התחילו לבנות בסמוך לדימונה בית חרושת לטקסטיל...  באחד בספטמבר 1972 הפך בובי פישר לאלוף העולם בשחמט.  הכלי מציג דרך נחמדה ומקורית ללימוד היסטוריה, דרך שיכולה להתבסס על למידה עצמאית ועל איתור מידע במרשתת אודות אירועים היסטוריים שונים.  באמצעות הכלי אנחנו מעוררים סקרנות ומספקים מבט רחב על ציר הזמן, תוך קישור והשוואה בין אירועים שהתרחשו באותו היום בשנים שונות. 
להלן כמה דרכים אפשריות להפעלת הכלי:  למידה על מה שקרה בתאריך שבו מתקיים השיעור בשנים עברו.
יצירת שרשרת של אירועים שמתחברים זה לזה דרך תאריך מסוים, כגון תאריך יום ההולדת שלנו (לדוגמה: ב-31 במאי נולד אייל ברנר, באותו תאריך בשנת 1809 נפטר המלחין יוזף היידן שנולד ב-31 במרץ וביום הולדתו...).
כתיבת ערך בוויקיפדיה על אירוע משמעותי לפי בחירה.
הכנת פתקים עם אירועים שונים ומיקומם על גבי ציר זמן.  אה, ועוד דבר קטן: אנחנו יכולים לנצל את ההזדמנות ולשתף את התלמידים באירועים היסטוריים שהתרחשו בימי חיינו, למשל לספר להם מה קרה באחד בספטמבר כשאנחנו היינו ילדים, או לספר על אירועים חשובים שהתרחשו בארץ או בעולם בתאריך יום ההולדת שלנו, וכן הלאה.  אמרו את זה קודם, לפניי...
כל המאמין שלא ניתן לשנות את ההיסטוריה, מעולם לא ניסה לכתוב את ספר הזיכרונות שלו.  - דוד בן-גוריון  ועכשיו לכמה הודעות:  1. במהלך חודש נובמבר קיימנו ביחד עם מכון אדלר וובינר מרתק אודות הכלה והשתלבות - מי שלא הצליח להגיע לשידור החי מוזמן לצפות בהקלטה בקלות וללא עלות. כל מה שצריך לעשות זה להירשם כאן:  http://bit.ly/36wqQY5  2. הספר החדש שלנו, גם למורה מגיע 100, נמצא בשלבי הגהה אחרונים!!!  ממש בעוד רגע הוא חוזר למעצבים ומשם אחרי תיקונים עובר לבית הדפוס לטובת עותק שמש (עותק דמוי ספר שמטרתו הגהה ועוד קצת תיקונים, ומשם אפשר להתקדם להדפסה).  מרגש.  אני מזכיר שניתן לרכוש את הספר בהזמנה מוקדמת במחיר מיוחד כבר עכשיו ולקבל את הספר מיד לאחר שייצא לאור. כל מה שצריך לעשות זה לרשום את קוד הקופון בהצלחה20 בדף הרכישה כאן:  http://bit.ly/36fJoLi  נצלו את ההזדמנות לקבל את הספר המעולה הזה ובמחיר מיוחד.  שיהיה חודש טוב וגשום - למי שאוהב גשם... :-)  ויום המורה שמח!!

עודכן בתאריך 14/11/19

פסיפס הרצאות- למידה ומוטיבציה

ככה נראה הוובינר מהצד שלנו 🙂

היה וובינר מעולה וכרגיל שמחנו להעביר אותו עם החברות ממכון אדלר | Adler Institute

במהלך הוובינר עסקנו בכלים יישומיים ליצירת מעטפת בית ספרית סביב ההיבטים הרגשיים הכרוכים בשילוב והכלה.

כמובן שניתן לצפות בהקלטת הוובינר בקלות וללא עלות - כל מה שצריך זה להירשם כאן:

bit.ly/36wqQY5

שווה לראות!
... קראו עודפחות

הגב בפייסבוק

היה מעולה ומעשיר! תודה!!

עודכן בתאריך 04/11/19

פסיפס הרצאות- למידה ומוטיבציה

וובינר חינם של פסיפס ומכון אדלר בנושא הכלה והשתלבותנוב 12, 9:00pmאצלכם במחשב או בטלפון הניידוובינר חינם של פסיפס ומכון אדלר בנושא הכלה והשתלבות.

במהלך הוובינר נציג כלים יישומיים למורים ולתלמידים ליצירת מעטפת בית ספרית סביב ההיבטים הרגשיים הכרוכים בשילוב והכלה.

ההרצאה האינטרנטית (וובינר) תתקיים ב – 12/11/19 בשעה 21:00.

הצטרפו אלנו בקלות וללא עלות ישירות מהמחשב שלכם,
כל מה שצריך זה למלא את פרטיכם כאן:

bit.ly/36wqQY5
... קראו עודפחות

וובינר חינם של פסיפס ומכון אדלר בנושא הכלה והשתלבות

עודכן בתאריך 03/11/19

פסיפס הרצאות- למידה ומוטיבציה

... קראו עודפחות

עודכן בתאריך 27/10/19

פסיפס הרצאות- למידה ומוטיבציה

גם השנה אנחנו ממשיכים לפעול במסגרת תכנית "אתגרים" לפיתוח מנהיגות ביניים פדגוגית, מעשית מחוללת שינוי ומדידה במגזר דוברי ערבית.

השנה אנחנו עובדים בסימן "העצמת השינוי" ולכן אנו מעניקים כלים מגוונים נוספים ומתקדמים למורים המנהיגים במקביל לתחילת עבודה בבתי ספר נוספים.

בשנה זו נביא לשיא את כלל תהליכי השינוי שהתקיימו בבתי הספר שהשתתפו בתכנית עד כה, ובהם בניית סביבות למידה, מנטורינג, העצמה טכנולוגית ועוד.

כחלק מהפעילות הכנו את "אני מנהיג!" מחברת שימושית למורה המנהיג ואנחנו מקבלים בקשות ממורים רבים לקבל את המחברת שמסייעת להם בעבודה היום יומית באופן שימושי ומעניין.

מצ"ב כמה תמונות מהמחברת וגם תמונה של השייח סאלם, מנהל ביה"ס היסודי בית-זרזיר ורונן איציק מנהל התכנית בפסיפס.

תודה רבה לכל המורים שלוקחים חלק בתכנית, למנהלי בתי הספר, למרכזי הפסג"ה ולמשרד החינוך.

להנהיג, ליזום, לשנות ולהשפיע!
... קראו עודפחות