קוביות או לא להיות

ללמד בכיתה היברידית? זה משחק תלמידים…

לשלב משחקים בהוראה בכל מקצוע ובכל גיל ולהפוך את הלמידה לחווייתית, יצירתית ומהנה

גם אצלכם זה קורה?

התלמידים לא שומרים על ריכוז ומאבדים עניין בשיעור?

התלמידים פסיביים ומצפים מכם להאכיל אותם בכפית?

אתם חוששים שמשחקים יפריעו למהלך השיעור והתלמידים יעסקו רק בהם?

אתם חושבים שפיתוח משחקים לימודיים לוקח זמן רב ויקר?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

תהליך התפתחות מקצועית מלא

הכולל מפגשים איכותיים ומיוחדים המתמקדים בשילוב משחקים בהוראה ובלמידה.

אל תוך המפגשים משולבת תכנית הליווי והתצפיות "יד ביד" – להשבחה ויישום בפועל של התכנים הנלמדים בתהליך הפיתוח המקצועי

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • לעורר סקרנות (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    התנסות בלמידה חוויתית בכיתה, מרחוק ובמרחב החוץ כיתתי

  • למידה פעילה (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    מצגות אינטראקטיביות שמפעילות חשיבה

  • לפרוץ את הקיבעון – חשיבה יצירתית (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    המיתוס על "השראה" או "מוזה" ופתרונות מותאמי סיטואציה

  • יד ביד  – שלב ראשון – מערכי שיעור:
    בשלב זה המורים המשתתפים שולחים למנחה את מערכי השיעור בהתאם לתכנים שהוקנו עד כה בפיתוח המקצועי

  • מרחב פיזיטלי (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    הכרת המרחב הפיזיטלי והתנסות בבניית מרחב כזה בכלים שונים

  •  יד ביד – שלב שני – מפגש מקדים סינכרוני (בזום):
    סקירת מערך השיעור הרלוונטי לשיעור בו תתקיים התצפית, מתן מישוב למערך עצמו, ביצוע תיאום ציפיות והגדרת תחומי התצפית

  • בואו נברח מהשגרה (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    התנסות מעשית בחדר בריחה מקוון וכלים לשילובו בהוראה

  •  יד ביד – שלב שלישי – תצפית:
    ביצוע תצפיות במהלך השיעורים של המורים

  • מתכננים בריחה (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    התנסות מעשית בבניית חדר בריחה לכיתה

  • משחקים קבוצתיים (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    היכרות עם משחקי קבוצות שתורמים לאווירה טובה וללמידה

  • משחקים בלי חשבון (מפגש אסינכרוני):
    משחקים לפיתוח חשיבה מתמטית

  • מפות חשיבה (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    כלים קלים ללמידה, לסיכום והכנה למבחנים

  •  יד ביד – שלב רביעי – משוב (מפגש סינכרוני בזום):
    שיחה בונה של ניתוח התצפיות, הסקת מסקנות והצעות ייעול

  • המשחק כערכה חלופית (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    להעריך תלמידים לא רק במבחנים

במהלך תהליך הפיתוח המקצועי נקנה מגוון רחב של כלים מעשיים לשילוב משחקים בהוראה ובלמידה.

את תהליך הפיתוח המקצועי מלווה תכנית "יד ביד" שנועדה להתאים את התכנים שנלמדו למצב בכיתה ולעודד את היישום שלהם בפועל ולאורך זמן. במהלך התצפיות אנחנו עומדים על הקשר שבין מערך השיעור המתוכנן לזה שמועבר בפועל, בראי פיתוח המוטיבציה, אסטרטגיות ההוראה ומיומנויות הלמידה וגם לטובת שיפור היכולות הדידקטיות של המורה.

שימו לב

  • התכנית מאושרת על ידי משרד החינוך בתת הסל מומחה תוכן- פיתוח מקצועי, ייעוץ, ליווי והדרכה ומספרה במערכת גפ"ן הוא: 21365

  • תהליך הפיתוח המקצועי מועבר באופן היברידי: כל המפגשים בני שעתיים וחצי (3 שעות אקדמיות) כאשר חלקם מועברים באופן סינכרוני בזום (אפשר גם פנים אל פנים בחדר המורים) וחלקם באופן אסינכרוני.

  • במהלך תהליך הפיתוח המקצועי אנחנו משלבים מגוון רחב של דרכי העברה כדוגמת: למידת עמיתים, למידה מקוונת, למידה מהצלחות וממחקרי פעולה, למידה חוץ כיתתית, למידה בקבוצות קטנות, למידה מסיפורי מקרה, שימוש ביומני למידה וכלים רפלקטיביים ועוד ועוד.

  • אנחנו שמים דגש מיוחד על הנאה ומקפידים לייצר אווירה טובה משולבת הומור ונותנים מקום גם להפוגה, העצמה ויחס אישי למורים המשתתפים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע"י בית הספר לחדר המורים (לקבוצה של עד 30 משתתפים) ולא למורים בודדים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי יותאם לצרכי בית הספר, יתייחס לידע שכבר יש למורים, יתחשב בו ויתן מקום לדגשי ההנהלה וצרכי השעה.

  • התהליך מוכר לגמול, כולל כתיבת עבודה וקבלת ציון והוא עשייני (מייקרי) ויישומי וכולל מרכיב התנסותי משמעותי של המורים בכלים ובתפישות שהם רוכשים.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם את המפגשים

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים כבר שנים רבות מאות תהליכי פיתוח מקצועי למורים ומנהלים כמו גם תכניות הכלה והשתלבות, מיומנויות למידה ומוטיבציה לתלמידים בעשרות מרכזי פסג"ה, מתי"א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.