כל צבעי הקשת

הכלה והשתלבות – יישום הלכה למעשה של רפורמת החינוך המיוחד

לשלב את תלמידי החינוך המיוחד בכל כיתה ולהקנות כלים חברתיים, רגשיים ולימודיים

גם אצלכם זה קורה?

מתלבטים כיצד להתגבר על הפערים וללמד בדרך שתגיע לכולם?

חוששים מהמשמעויות של שילוב תלמידי חינוך מיוחד בכיתה שלכם?

תוהים כיצד לחזק רגשות בהוראה היברידית?

תוהים כיצד לקיים שיח ומשוב אישי המותאם לתלמידים מן החינוך המיוחד?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

תהליך התפתחות מקצועית מלא

הכולל מפגשים איכותיים ומיוחדים

המתמקדים בשילוב תלמידי חינוך מיוחד בכיתות רגילות.

כל צבעי הקשת - woman-holding-placard-with-lgbt-heart-icon

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • איזה אדם אני רוצה להיות? (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    שאלות על ערכים, חלומות אישיים ומטרות ראויות

  • על גלגל הענק של החיים (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    חוסן כבסיס להעצמה אישית

  • אני אלוף העולם (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    זיהוי החוזקות האישיות שלי

  • המנוע הפנימי (מפגש אסינכרוני):
    מוטיבציה (פנימית וחיצונית) והנעה בפעילויות שונות

  • תקשורת מקרבת – מילים שיוצרות קשרים טובים (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    להשתמש במה שלמדנו על עצמנו וליצור מרחב בטוח לתלמידים

  • מה ואיך לומדים? (מפגש אסינכרוני):
    מה לומדים (תוכן) ואיך לומדים (תהליך) בשיטה דיפרנציאלית

  • כל הדרכים מובילות לרומא (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    כיצד מציגים הבנת למידה (תוצר) בדרכים שונות

  • כלים להערכה חלופית (מפגש אסינכרוני):
    כלים להערכת תוצרי למידה שונים

  • סוף הוא תמיד התחלה (מפגש סינכרוני או פנים אל פנים):
    סיכום, דוגמאות לכלים שיושמו בכיתה, תובנות ורפלקציה

  • כל צבעי הקשת (מפגש אסינכרוני):
    יישום בפועל של הכלים לצמצום פערים ולהוראה דיפרנציאלית בכיתה

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן לבחור שלושה מהמפגשים הנ”ל או להתבסס על ההצעה שלנו המופיעה מטה והכל במימון מלא של עמותת המורים.

כל צבעי הקשת - open-creativity-in-the-business-concept-

במהלך תהליך הפיתוח המקצועי נקנה מגוון רחב של כלים מעשיים להכלה והשתלבות של תלמידי החינוך המיוחד והכל במימון מלא של משרד החינוך דרך מרכז הפסג”ה ומנהלת ההשתלמויות!

שימו לב

  • תהליך הפיתוח המקצועי מועבר באופן היברידי: כל המפגשים בני 3 שעות לימוד אקדמיות כאשר חלקם מועברים באופן סינכרוני בזום (אפשר גם פנים אל פנים בחדר המורים) וחלקם באופן אסינכרוני.

  • במהלך תהליך הפיתוח המקצועי אנחנו משלבים מגוון רחב של דרכי העברה כדוגמת: למידה באמצעות סימולציות, למידה משיעורים מצולמים, למידת עמיתים, למידה מקוונת, למידה מהצלחות וממחקרי פעולה, למידה חוץ כיתתית, למידה בקבוצות קטנות, למידה מסיפורי מקרה, שימוש ביומני למידה וכלים רפלקטיביים ועוד ועוד.

  • אנחנו שמים דגש מיוחד על הנאה ומקפידים לייצר אווירה טובה משולבת הומור ונותנים מקום גם להפוגה, העצמה ויחס אישי למורים המשתתפים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע”י בית הספר לחדר המורים ולא למורים בודדים.

  • תהליך הפיתוח המקצועי יותאם לצרכי בית הספר, יתייחס לידע שכבר יש למורים, יתחשב בו ויתן מקום לדגשי ההנהלה וצרכי השעה.

  • התהליך מוכר לגמול, כולל כתיבת עבודה וקבלת ציון והוא עשייני (מייקרי) ויישומי וכולל מרכיב התנסותי משמעותי של המורים בכלים ובתפישות שהם רוכשים

  • ניתן להעביר את תהליך הפיתוח המקצועי (או חלק ממנו) גם במסגרת “גמישות פדגוגית”.

  • בבתי ספר בהם ישנם מורים השייכים להסתדרות המורים ניתן להעביר שלושה מפגשים מתוך תהליך הפיתוח המקצועי במימון מלא של עמותת המורים (מותנה באישור הזכאות ע”י עמותת המורים).

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים מאות השתלמויות מורים ומנהלים בעשרות מרכזי פסג``ה, מתי``א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם בבית הספר את תהליך הפיתוח המקצועי

    *ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.