כל צבעי הקשת

יישום הלכה למעשה של רפורמת החינוך המיוחד

לשלב את תלמידי החינוך המיוחד בכל כיתה ולהקנות כלים חברתיים, רגשיים ולימודיים.

גם אצלכם זה קורה?

מתלבטים כיצד להתגבר על הפערים וללמד בדרך שתגיע לכולם?

חוששים מהמשמעויות של שילוב תלמידי חינוך מיוחד בכיתה שלכם?

אתם רוצים לחזק את הפן הרגשי של תלמידי החינוך המיוחד בפרט ושל הכיתה בכלל?

תוהים כיצד לקיים שיח ומשוב אישי המותאם לתלמידים מן החינוך המיוחד?

אנחנו מציעים לבית הספר שלך,

תהליך התפתחות מקצועית מלא

הכולל מפגשים איכותיים ומיוחדים

המתמקדים בשילוב תלמידי חינוך מיוחד בכיתות רגילות.

כל צבעי הקשת - woman-holding-placard-with-lgbt-heart-icon

במהלך המפגשים נתמקד בנושאים הבאים:

  • שילוב תלמידי החינוך המיוחד בכיתה הרגילה הלכה למעשה
    ניתוח בית ספר המשלב תלמידי חינוך מיוחד, שילוב תלמידי חינוך מיוחד בתחום הלימודי, הרגשי והחברתי, זיהוי המקומות בבית הספר בהם מתבצע שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים והכרות עם התלמיד האידאלי והתלמיד המתקשה.

  • ניתוח סיפורי מקרה בהם בוצע שילוב תלמידי חינוך מיוחד בבית הספר
    הכרות עם שונות מסוגים שונים בבית הספר, אפיון סוגים שונים של תלמידים מתקשים והשלכות קשייהם על תפקודם, הקניית מודל לניתוח סיפורי מקרה והצגת ניתוח מקרה לדוגמה.

  • יש לך פוטנציאל… – פיתוח מוטיבציה והנעת לומדים בדגש על תלמידי החינוך המיוחד בכיתה הרגילה
    עבודה על פי המודל המוטיבציוני, זיהוי וקישור בין גורמי המוטיבציה של תלמידי החינוך המיוחד לאלו של המורים וכתוצאה מכך הגעה להנעה.

  • סגנונות למידה המותאמים ללומד
    סולם סגנונות למידה בדגש תלמידי החינוך המיוחד, אסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה המותאמות לשילוב תלמידים מן החינוך המיוחד בכיתה הרגילה – חלק א'.

  • אסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה המותאמות
    זיהוי יכולות התלמידים המתקשים, וקישור יכולות אלו לדרישות הלימודיות מהם, אסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה המותאמות לשילוב תלמידים מן החינוך המיוחד בכיתה הרגילה – חלק ב'.

  • עקרונות וכלים לניהול כיתה הטרוגנית
    עקרונות לניהול כיתה כדוגמת: עקרון אי הנוחות, הגינות והשליטה שבאיבוד שליטה וכלים דידקטיים להגעה למקסימום תלמידים במהלך השיעור.

  • חינוך אל הלב – היבטים רגשיים של שילוב
    ההיבטים הרגשיים של תלמידי חינוך מיוחד בכיתה הרגילה, כלים לחיזוק ההיבטים הרגשיים וכפועל יוצא מכך את השתלבותם של תלמידי החינוך המיוחד בכיתה.

  • הקשבה, אמפתיות, שיח
    דיאלוג למול מונולוג, שיח אישי עם התלמיד המשולב כמקדם למידה ותפקוד וזיהוי ומתן מענה אמפתי.

  • משוב והערכה מקדמי למידה
    מתן משוב מקדם למידה לתלמידי החינוך המיוחד ותהליכי הערכה מקדמי למידה והערכה מותאמת.

  • להדליק את הניצוץ – העצמת מורים
    בניית מבנה ארגוני פדגוגי המאפשר הסתכלות מערכתית על אוכלוסיית התלמידים המתקשים בבית הספר, העצמת המורים ובעלי תפקידים, פיתוח דימוי עצמי, בטחון עצמי ויכולת הכלה.

כל צבעי הקשת - open-creativity-in-the-business-concept-

במהלך תהליך הפיתוח המקצועי נקנה מגוון רחב של כלים מעשיים לשילוב תלמידי חינוך מיוחד והכל במימון מלא של משרד החינוך דרך מרכז הפסג"ה ומנהלת ההשתלמויות!

שימו לב

  • תהליך הפיתוח המקצועי מיועד להזמנה ע"י בית הספר לחדר המורים ולא למורים בודדים.

  • התהליך מוכר לגמול וכולל כתיבת עבודה וקבלת ציון.

  • ניתן להעביר את תהליך הפיתוח המקצועי (או חלק ממנו) גם במסגרת "גמישות פדגוגית".

אנחנו מומחים באסטרטגיות הוראה ומיומנויות למידה ומנחים מאות השתלמויות מורים ומנהלים בעשרות מרכזי פסג``ה, מתי``א, רשתות חינוך, פיקוח ובתי ספר ברחבי הארץ.

צרו איתנו קשר ונשמח להעביר אצלכם בבית הספר את תהליך הפיתוח המקצועי
*ההרשמה מצרפת אתכם גם לרשימות התפוצה שלנו דרכן אנחנו שולחים מדי פעם טיפים מקצועיים ומידע נוסף על הפעילויות שלנו. ניתן להסיר את ההרשמה בכל עת.